بسکتبال با ویلچر ایران چگونه به پارالمپیک پاریس می‌رسد؟

تهران- ایرنا- حضور بسکتبال با ویلچر ایران در جمع چهار تیم برتر جهان موجب شد تا برخی رسانه‌ها از کسب سهمیه پارالمپیک توسط این تیم خبر بدهند، اما واقعیت چیز دیگری است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، پس از برتری تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران مقابل آلمان و صعود به نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان برخی رسانه‌ها عنوان کردند که ایران سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرده، اما واقعیت چیست؟

فدراسیون جانبازان و معلولین با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد ایران سهمیه مستقیم را برای حضور در پاریس به دست نیاورده بلکه شاگردان محمدرضا دستیار توانستند یک سهمیه به قاره آسیا در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس اختصاص بدهند.

قرار است هشت تیم در بخش مردان و هشت تیم در بخش زنان سهمیه حضور در پارالمپیک پاریس را کسب کنند. چهار سهمیه این دوره از بازی‌ها در مسابقات قهرمانی قاره‌ها به دست خواهد آمد. برای چهار سهمیه باقیمانده، یک تورنمنت با حضور برخی تیم ها برگزار می‌شود که تیم‌های شرکت کننده باید دارای رنکینگ بالا باشند زیرا در این تورنمنت نیز چهار سهمیه دیگر توزیع خواهد شد.

با این شرایط اگر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا-اقیانوسیه قهرمان شود، آن وقت است که سهمیه حضور در پارالمپیک پاریس را کسب می‌کند در غیر این صورت باید در یک تورنمنت معتبر دیگر حضور پیدا کند تا بتواند به عنوان نماینده قاره کهن در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha