۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85142224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال وقوع گرد و غبار محلی در خوزستان از هفته آینده  

اهواز – ایرنا – مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره پیش‌بینی وزش بادهای متوسط تا نسبتا شدید در استان از هفته آینده گفت: احتمال وقوع گرد و خاک محلی طی ساعاتی از بعدازظهرها به ویژه در نیمه جنوبی، مناطق غربی و مرکزی استان در هفته آینده پیش‌بینی شده است.

محمدسبزه‌زاری روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جزییات این سامانه اظهارکرد: این سامانه از اوایل وقت شنبه ۲۷ خرداد آغاز می‌شود که پایان آن در اواخر وقت چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه جاری پیش‌بینی شده است.

به گفته سبزه زاری کاهش دید افقی، افت کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و غبار، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال از مخاطرات این سامانه برشمرد و نسبت به احتیاط در تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و سست، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی به شهروندان هشدار داد.

وی افزود: در این ایام شمال خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود و تا فردا تغییرات محسوس دمایی نخواهیم داشت.

افزایش دما استان از یکشنبه هفته آینده

مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی ۲۶ خرداد ماه جاری این اداره کل گفت: از روز یکشنبه روند افزایش دما مورد انتظار است.

وی با اشاره به بیشینه و کمینه دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: گتوند با ۴۵.۸ درجه سانتیگراد و ایذه با ۱۸.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند و در شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۴۵.۷ درجه سانتیگراد و حداقل به ۲۷.۱ درجه سانتیگراد رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha