۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۳۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85142325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوهای آمریکا، ژاپن و فیلیپین درباره دریای چین جنوبی و کره شمالی

نیویورک- ایرنا- مشاوران امنیت ملی آمریکا، ژاپن و فیلیپین روز جمعه در مورد مسائل امنیتی منطقه‌ای و راه‌های تقویت ائتلاف سه‌جانبه، دریای چین جنوبی و کره شمالی بحث و گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا، این اولین دیدار میان جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و همتایانش آکیبا تاکئو از ژاپن و ادواردو آنو از فیلیپین محسوب می شود.

در بیانیه مشترکی که پس از این دیدار منتشر شده، آمده است: سه طرف طیف گسترده ای از چالش های امنیتی منطقه ای، از جمله مسایل پیرامون دریای جنوبی چین و دریای شرق چین و همچنین کره شمالی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این بیانیه همچنین آمده است که طرفین علاوه بر این، بر اهمیت صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان تاکید کردند.

پیش از این شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده بود که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای گفت و گو با همتایان خود از ژاپن، فیلیپین و کره جنوبی به توکیو می رود.

بر اساس این گزارش، سالیوان در دوران اقامت خود در ژاپن در «اولین نشست سه جانبه مشاوران امنیت ملی ژاپن، فیلیپین و آمریکا» شرکت خواهد کرد.

کاخ سفید با خودداری از ارائه جزئیات بیشتر درباره سفر دو روزه سالیوان اعلام کرد: «سالیوان و همتایان آسیایی اش درباره راه‌های تعمیق همکاری در خصوص برخی مسائل کلیدی منطقه‌ای و جهانی بحث خواهند کرد».

سفر سالیوان پس از آن صورت می گیرد که کشتی های گارد ساحلی آمریکا، ژاپن و فیلیپین در اوایل ماه جاری میلادی مانورهایی را در آب های نزدیک دریای چین جنوبی برگزار کردند. واشنگتن تلاش‌هایش را برای یارکشی و جذب متحد در آسیا در بحبوحه شرت گرفتن رقابت با چین، افزایش داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha