محمد راستا روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مجموع کمربندی یاسوج ۱۴ کیلومتر است که پنج کیلومتر آن قبل از عید بهره برداری شده و ۶ کیلومتر دیگر آن در حال اجرای لایه سازی است.
وی افزود: سرعت پروژه خیلی خوب است و پیشبینی ما این است تا مهر ماه حداقل ۱۲ کیلومتر به بهرهبرداری برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مشکل این پروژه پل وسط کمربندی است که مطالعات، اسناد و مناقصه آماده شده اما به دلیل اینکه هزینهها بالاست و کمبود اعتبار داریم.
راستا عنوان کرد: تلاش داریم در ابتدا خود جاده را به جایی برسانیم بعد پل را به مناقصه ببریم و پیمانکار انتخاب شود.
وی ادامه داد: این جاده در مسیر محور بابامبدان یاسوج به سمیرم است و به تنهایی دارای اعتبار نیست.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته ۴۷ میلیارد تومان پیوست قانون داشته است و ۱۰۰ میلیارد تومان هم از محل سفر برای آن پیش بینی شده و تخصیص پروژه بالای ۵۰ میلیارد تومان بوده است.
وی عنوان کرد: در این محور سه پیمانکار در حال کار در منطقه پل سریز، کمربندی یاسوج، قطعه حد فاصل سمرون هستند.
کمربندی یاسوج به طول ۱۴ کیلومتر و یکی از پر ترافیک ترین محورهای استان با عرض بسیار کم است که همواره محل بروز تصادفات سنگین و دردناکی بوده است.
بر اساس اطلاعات پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ درصد تصادفات استان در این مسیر اتفاق میافتد و بیشترین آمار مرگ و میر نیز مربوط به این چند کیلومتر است
طبق همین گزارش ها، سال گذشته ۲۰ نفر در سوانح جاده ای کمربندی یاسوج جان خود را از دست داده اند و وجود روستاها و عابران پیاده باعث زیاد بودن آمار تلفات جاده کمربندی یاسوج شده است.
طرح چهار خطه کردن این محور بیش از ۱۷ سال به طول انجامیده و هر ساله به دلایل مختلف به تعطیلی کشانده می شد تا اینکه در دولت سیزدهم بصورت ویژه دیده شد و حتی فاز اول پروژه احداث و چهارخطه کردن کمربندی یاسوج به طول پنج کیلومتر در یکسال اخیر به بهره برداری رسیده است.
نظر شما