۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85142574
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین مورد غرق شدگی در رودخانه زرینه رود میاندوآب ثبت شد

مهاباد - ایرنا - رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: جوان ۲۴ ساله‌ای (نخستین مورد سال‌جاری) بر اثر بی احتیاطی در رودخانه زرینه رود میاندوآب غرق شد و جان خود را از دست داد.

سامان محمدی‌ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این حادثه که بامداد جمعه (دیروز) در این رودخانه مابین حیدرآباد و تقی‌آباد روی داد پس از دریافت خبر از طریق سامانه ۱۲۵ این سازمان، ماموران آتش‌نشانی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ۲ غواص و چهار نجات غریق تا پاسی از شب بدنبال فرد فوت شده بودند که در نهایت بدلیل تاریکی عملیات جست و جو به پایان رسید اما صبح امروز و با از سرگیری عملات جستجو، جسد این فرد در کنار رودخانه رویت و از آب خارج شد.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب با بیان اینکه این اولین مورد غرق شدگی در سال جاری است، اضافه کرد: علت این حادثه برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه از رودخانه و همچنین آشنا نبودن به فنون شناگری پیش‌بینی می‌شود.

محمدی ادامه داد: شهروندان تا حد امکان از شنا در این رودخانه خودداری کرده و خطر غرق شدگی در رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، زرینه‌رود با طول ۳۰۰ کیلومتر و با آبریز بیش از یک‌ هزار و ۱۰۰ کیلومتر یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های آذربایجان‌غربی است که از کوه‌های استان کردستان سرچشمه می‌گیرد و با گذر از شهرستان‌های میاندوآب و شاهین‌دژ به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

میاندوآب با بیش از ۲۸۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و سومین شهرستان پرجمعیت این استان پس از ارومیه و خوی به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha