کاسبان بازار مشهد فرهنگ میزبانی را آموزش می بینند

مشهد- ایرنا- رییس اتاق اصناف مشهد گفت: کاسبان و صاحبان واحدهای صنفی این شهر با همکاری آستان قدس رضوی فرهنگ میزبانی و ادب حضور در مقابل زائران بارگاه منور رضوی را در قالب سلسله نشستها و دوره های آموزشی فرا می گیرند.

هادی مخملی روز شنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی فرهنگ میزبانی و ادب حضور ویژه خدمتگزاران زیارت در حوزه بازار حریم حرم امام رضا(ع) در محل بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اصناف به عنوان مجاوران حضرت رضا(ع) و اتاق اصناف به عنوان یک نهاد مدنی نسبت به ارایه خدمات مطلوب به زائران و رعایت فرهنگ میزبانی مسوولیت دارند.

وی اضافه کرد: این مسوولیت ایجاب می کند که اتاق اصناف و بازاریان فارغ از فعالیتهای سلبی خود که نظارت بر حوزه بازار است، کاسبان را به اجتناب از گران فروشی و ارایه محصول با کیفیت و ایجاد شرایط بهتر برای فروش کالا به منظور جلب رضایتمندی زائر تشویق کنند تا زائر در ارتباط با رفع نیازهای خود دچار مشکل نشود و با خاطره خوش شهر مشهد را ترک کند.

مدیر مطالعات و بررسی معاونت طرح و برنامه آستان قدس رضوی نیز در حاشیه این دوره به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان علمی - فرهنگی آستان قدس رضوی پیگیر رفع دغدغه فرهنگ میزبانی با همکاری اتاق اصناف مشهد با شعار "فرهنگ میزبانی و ادب حضور" بوده و به همین منظور برگزاری سلسله نشستهای آموزشی را برای بازاریان این شهر به ویژه بازاریان حریم حرم مطهر رضوی در دستور کار قرار داده است.

عمار خسروجردی افزود: این سلسله نشستهای آموزشی از ۲ سال قبل توسط سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی پایه ریزی شده و تاکنون کاسبان و صاحبان صنوف در دوره های مرتبط با آن حضور مستمری داشته اند تا بتوان فرهنگ میزبانی شایسته که منطبق بر سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سیره رضوی است را ترویج دهند و زمینه ساز توسعه فرهنگی و هویت رضوی در میان بازاریان شوند.

به گزارش ایرنا، در نشست امروز فرهنگ میزبانی و ادب حضور، ۲ نفر از استادان حوزه مشهد فروش چگونگی عرضه مناسب کالا به لحاظ شرعی و رعایت انصاف در مواجهه با زائران را شرح دادند.

بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی زیر پوشش ۹۵ اتحادیه در مشهد فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha