صدور سند برای بیش از ۵۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی آذربایجان غربی محقق شد

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی اذربایجان غربی گفت: برای بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان در بیش از ۴۱ هزار قطعه سند صادر شد.

خسرو شهبازی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ به تعداد یک هزار و ۱۳۹ پلاک در مساحت کل یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۴۳۶ هکتار در قالب فرایند اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بررسی شده که در مساحت بیش از ۱۵۵ هزار هکتار رفع تداخل (اختلاف بین اشخاص و منابع ملی) شده است.

وی اظهار کرد: سطح زمین‌های کشاورزی استان یک میلیون و ۱۹ هکتار ارزیابی شده که بیش از ۲۲ هزار و ۹۱۲ قطعه زمین در سال ۱۴۰۱ سند دریافت کردند که مساحت آنها ۴۳۹ هزار هکتار بوده‌ است.

شهبازی با بیان اینکه ۲ هزار پلاک هنوز تعیین تکلیف نشده‌است، یادآور شد: با بسیج امکانات و نیروها، تلاش می‌شود این تعداد پلاک باقی مانده نیز تا پایان سالجاری به اتمام برسد.

صدور سند برای بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی محقق شد

رییس سازمان جهادکشاورزی اذربایجان غربی ادامه داد: زمین‌های کشاورزی استان در حال تفکیک هستند و خانه باغ های بسیاری هم در استان احداث شده‌اند که وضعیت مطلوبی برای آینده برای حفظ و یکپارچگی اراضی کشاورزی نیست.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ۱۹ شهرستان بوده و ۲۲ واحد گشت حفظ کاربری در شهرستان‌ها فعال است، گفت: علاوه بر این گشت ها در سطح ۶۵ مرکز جهاد کشاورزی واقع در دهستان‌های استان همکاران مستقر بوده و به صورت مستمر گزارشات را به صورت میدانی اعلام و پیگیری می‌کنند و در این راستا امسال بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر گشت زنی انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

۴۹ درصد اراضی کشاورزی آذربایجان غربی سند دار شدند

وی از مردم استان درخواست کرد که برای حفاظت از اراضی کشاورزی برای نسل‌های آینده درجهت جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی مشارکت کنند و تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی ۱۳۱ گزارش دهند.

به گزارش ایرنا و براساس اعلام مسوولان سازمان جهاد کشاورزی، آذربایجان غربی دارای یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است و یکی از سه استان پیشتاز در زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی و رفع تداخلات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha