۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85143598
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه: کنترل تسلیحات و امنیت استراتژیک در وضعیت خوبی نیست

تهران- ایرنا- سخنگوی کرملین با تاکید بر لزوم برگزاری مذاکرات دوجانبه و چند جانبه در زمینه کنترل تسلیحات و امنیت استراتژیک و اعلام آمادگی روسیه در این رابطه گفت: کنترل تسلیحات و امنیت استراتژیک در وضعیت خوبی نیست و در حال حاضر برای گفت‌ وگوی واشنگتن و مسکو در این زمینه ظرفیت لازم وجود ندارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا» گفت: به طور کل، موضوع کنترل تسلیحات و امنیت استراتژیک در وضعیت خوبی قرار ندارد و شرایط بیشتر نامطلوب است.

وی با تاکید بر لزوم انجام مذاکرات در این رابطه افزود: گفت‌وگوهای دوجانبه فوری، مذاکرات میان روسیه و آمریکا و همچنین نشست‌ها با قالب‌های وسیع‌تر نیاز است.

پسکوف ادامه داد: با این وجود، برای برگزاری مذاکرات باید ظرفیت آن موجود باشد که اما تاکنون روابط [مسکو] با واشنگتن رو به افول بوده و تا حدی تقلیل یافته که در حال حاضر انجام هر گونه گفت‌وگوی اساسی قابل بحث نیست.

به گفته سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه، مسکو برای انجام چنین گفت‌وگویی آمادگی دارد و آن را ضروری می‌داند.

دوره تحولات «بسیار جدی»

این مقام روس همچنین در گفت‌وگوی دیگری با شبکه راشاتودی اظهار داشت: روسیه به توسعه روابط با کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس از جمله در بخش انرژی ادامه می‌دهد.

وی با تاکید بر تداوم همکاری مسکو با بیشتر کشورهای جهان عرب و به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس به منظور تلاش برای تضمین قیمت عادلانه انرژی، از روند توسعه روابط ابراز رضایت کرد.

پسکوف با بیان اینکه جهان بسیار وسیع‌تر و ثروتمندتر از غرب است،‌ خاطر نشان کرد: اکثریت تولید ناخالص داخلی (GDP) در جهان در حال حاضر نه در غرب، بلکه در سایر نقاط انجام می‌شود. در بخش توسعه نیز، کشورهای غیر غربی بسیار پویا تر حرکت می‌کنند.

راشاتودی همچنین به نقل از سخنگوی کرملین نوشت: اکنون دوره تحولات بسیار جدی [در جهان] است و قواعد بازی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد،‌ سیاست و حقوق بین‌الملل تغییر خواهد کرد.

وی، این تحولات را ناشی از نفی استعمار از سوی اکثریت کشورها از جمله کشورهای عربی عنوان و تصریح کرد: در این موضوع، روسیه از جهان عرب حمایت می‌کند.

به گفته پسکوف،‌ روسیه و چین در این زمینه متحد هستند و مواضع بسیار مشابه و نزدیک دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha