قاسمپور:‌ بهتر بود با نفرات جوان در کافا شرکت می‌کردیم/ ساختار دفاعی تیم ملی مشکل دارد

تهران- ایرنا- کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه تیم‌های حاضر در کافا در حد و اندازه‌های ایران نیستند، گفت: بهتر بود با نفرات جوان در این تورنمنت شرکت می‌کردیم.

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در واکنش به این سئوال که شرایط تیم ملی و حضور در تورنمنت کافا را چطور ارزیابی می‌کند، تاکید کرد: برای اینکه بخواهیم در مورد تیم ملی و شرایط کنونی صحبت کنیم نباید عجله کرد چراکه هنوز زمان زیادی از تغییر و تحولات نگذشته و باید به قلعه‌نویی فرصت داد تا تیم خود را بشناسد.

وی ادامه داد: تیم‌هایی که در کافا حضور دارند در حد و اندازه‌های تیم ملی فوتبال ایران نیستند،‌ شاید مسئولان برای حضور تیم ایران دلایلی دارند اما با این شرایط نمی‌توان در مورد عملکرد تیم ملی صحبت کرد و آن را مورد بررسی قرار داد.

قاسمپور:‌ بهتر بود با نفرات جوان در کافا شرکت می‌کردیم/ ساختار دفاعی تیم ملی مشکل دارد

او یادآور شد: اگر قرار بود تیم ملی ایران در این تورنمنت به میدان برود بهتر بود از بازیکنان جوان استفاده می‌شد که فرصت بازی در شرایط عادی را ندارند اما با تمام بضاعت خودمان به کافا رفتیم که این جای تامل دارد.

این کارشناس فوتبال ایران در مورد گل‌هایی که تیم ملی فوتبال ایران دریافت کرده است، گفت: گل‌هایی که خوردیم جای بحث دارد اما فوتبال همین است و در یک بازی بر اساس اشتباه خط دفاعی، کمانه کردن توپ به یک بازیکن و یا شوت از راه دور ممکن است دروازه تیم باز شود و این اجتناب ناپذیر است. در جام‌جهانی فوتبال، برزیل ۷ گل از آلمان خورد و جذابیت‌های فوتبال به همین است اما به نظر می‌رسد ساختار دفاعی ما مشکل داشته چرا که بازیکنان حریف در آن حد و اندازه بودند که دفاع ما را اذیت کنند و نه سطح تیمی به شکلی بود فشار زیادی را روی تیم ایران بیاورد.

قاسمپور:‌ بهتر بود با نفرات جوان در کافا شرکت می‌کردیم/ ساختار دفاعی تیم ملی مشکل دارد

وی در مورد تیم فوتبال نوجوانان نیز خاطر نشان کرد: حسین عبدی از جمله مربیانی است که برای کار خود خیلی وقت می‌گذارد و همواره با مطالعه و کسب اطلاعات،‌ دانش خود را به روز می‌کند. اگر تیم فوتبال نوجوانان نتواند با این مربی به جایی برسد به دلیل عدم آگاهی یا تخصص عبدی نیست بلکه به ناکارآمدی سیستم مدیریتی و مسوولان غیرمتخصص باز می‌گردد و نباید این واقعیت‌ها را کتمان کرد.

قاسمپور ادامه داد: تیم فوتبال برای رسیدن به یک هدف مشخص نیازمند تدارکات و برنامه‌ریزی مناسب است که از اردوهای آماده‌سازی آغاز شده و با طی یک مسیر مشخص ادامه می‌یابد و اگر این مسیر درست طی نشود به سرمربی باز نخواهد گشت و مدیران و تصمیم‌گیران باید پاسخگو باشند.

او در مورد تیم امید تاکید کرد: بحث اسم عنایتی و توانمندی‌های او نیست اما سوال این است که بر اساس چه شاخصه‌هایی او به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شده است؟ مربیگری تیم‌های پایه تخصص خاص خود را می‌طلبد و نیازمند تجربه و شناخت با بازیکنان این رده است و در شرایطی که مربیان به مراتب بهتری در این رده داشتیم چرا باید نام او به عنوان سرمربی امیدها مطرح شود، این هم به دلیل همان ناکارآمدی مدیران است که در همه تصمیم‌ها دیده می‌شود.

قاسمپور:‌ بهتر بود با نفرات جوان در کافا شرکت می‌کردیم/ ساختار دفاعی تیم ملی مشکل دارد

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: تفکرات اشتباه و تصمیم‌های غلط از سوی مدیران ناکارآمد آفت فوتبال شده و جا دارد با تغییر نگاه، خودمان را در مسیر پیشرفت قرار دهیم. در فوتبالی که قطر جام‌جهانی برگزار می‌کند و میزبان جام‌ملت‌های آسیا می‌شود ما به دنبال تغییر مربی و مسایل رده چندم هستیم و تا این شیوه باشد به هیچ عنوان نمی‌توانیم در حد و اندازه‌های خودمان ظاهر شویم.

قاسمپور در مورد شرایط موجود تاکید کرد: مشکلات سخت‌افزاری، کمبود سرمایه‌گذاری در ورزش، عدم تامین منابع مالی و نبود مدیران متخصص مشکلات بسیاری را در ورزش ایجاد کرده اما فراموش نکنیم ما به دلیل داشتن استعدادهای ناب و ضریب هوشی بالا هنوز در ورزش زنده مانده‌ایم و تا دیر نشده باید تغییر نگاه و نگرش داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha