۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85144006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای احکام قضایی مرتبط با حفاظت از اراضی ملی در خراسان رضوی قاطعانه است

مشهد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: بازگشت یا اعاده به وضع سابق اراضی تصرف شده، ضروری است و بر این اساس دستورات و احکام قضایی صادر شده باید با جدیت و قاطعیت اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی صادقی روز یکشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان افزود: وظیفه مسوولان، حفاظت از منافع مردم است و از این منظر هیچ مصلحتی بالاتر از مصالح عمومی نیست.

وی اضافه کرد: دادستانها در راستای حفاظت از حقوق عامه و با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم، تخلفات و تصرفات غیرمجاز باید در میدان حضور داشته باشند و با صدور دستورات به موقع و قاطع از هرگونه تضییع منافع عمومی جلوگیری کنند.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: جای تعجب است که برخی پروژه های غیرقانونی در مقابل چشم متولیان امر در حال رخ دادن است، بر این اساس از دادستان مرکز استان می خواهیم با تشکیل کارگروه ویژه و شعبه ویژه برای بررسی تخلفات و جرائم در حوزه تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی با ترک فعل ها و تخلفات از ناحیه هر شخصیت حقوقی و حقیقی قاطعانه برخورد کنند تا قانون شکنان به اشد مجازات برسند.

صادقی ادامه داد: وظیفه ما به عنوان خدمتگزار مردم حفاظت از حقوق عامه است و از این منظر هیچ مصلحتی بالاتر از منافع عمومی نیست، در این زمینه با کسی تعارفی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ضمن حمایت از فعالیت های مولد و سازنده در چهارچوب موازین قانونی، از سازمانها و دستگاههای متولی از جمله دستگاه های نظارتی تقاضا داریم، با جدیت نظارت لازم برای حُسن اجرای قانون را اعمال و با ترک فعلها بویژه در زمینه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی برخورد کنند.

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای دفاع از حقوق عامه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت ها در راستای دفاع از حقوق عامه استفاده کرد.

محمد حسین درودی با اشاره به حجم بالای تبلیغات اراضی در فضای مجازی گفت: شهروندان با دقت و هوشیاری در مواجهه با این تبلیغات خود را از افتادن در دام شیادان در امان نگاه دارند تا مورد سوء استفاده متخلفان و قانون شکنان قرار نگیرند.

وسعت مراتع خراسان رضوی ۶ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۲۹ هکتار معادل ۵۶ درصد از کل مساحت استان است. مساحت جنگلهای خراسان رضوی نیز با محاسبه بیشه‌زارها، درختچه‌ها و جنگلهای دست کاشت حدود یک میلیون هکتار یعنی ۸.۵ درصد از کل وسعت استان را شامل می‌شود.

خراسان رضوی با ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع (۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار) وسعت، معادل هفت درصد مساحت کل کشور را در بر گرفته است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha