۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۶
کد خبر: 85144133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش بین‌المللی اربعین و سربازان مقاومت فراخوان داد

کرمان - ایرنا - همایش بین المللی اربعین و سربازان مقاومت با انتشار فراخوان از تمامی استادان، پژوهشگران، هنرمندان و اهل قلم داخل و خارج از کشور برای شرکت در این رویداد بین المللی دعوت به عمل آورده است.

به گزارش ایرنا، نام جبهه و فرهنگ متعالی و غنی مقاومت با شور حسینی اربعین و سید الشهدای جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی پیوند خورده است که به همین دلیل دانشگاه های پایتخت جبهه مقاومت اسلامی تصمیم به برگزاری همایشی با گستره بین المللی با عنوان اربعین و سربازان مقاومت گرفته اند.

این همایش به همت و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه های علوم پزشکی، پیام نور، فرهنگیان، و دانشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته جهان اسلام (هایتک) در استان کرمان طی روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می شود.

نخستین جلسه ستاد مرکزی همایش بین المللی اربعین و سربازان مقاومت نیز با هدف صدور احکام اعضای ستاد برگزاری و هماهنگی های لازم روز شنبه بیست و هفتم خرداد ماه جاری در محل سالن اجلاس دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

همایش بین‌المللی اربعین و سربازان مقاومت فراخوان داد

ارائه مقاله از پژوهشگران کشورهای مختلف و نیز بیش از ۵۰ مهمان خارجی از جمله ویژگی های این همایش اعلام شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمان در نشست هماهنگی این همایش با بیان اینکه برگزاری این همایش لبیک به رهنمودهای مقام معظم رهبری است گفت: باوجود تلاش‌هایی که برای ترویج مکتب سردار سلیمانی داشته ایم، هنوز توان انتقال اهمیت این مکتب را به طور کامل به نسل نو نداریم و برگزاری این همایش دریچه ای به شناسایی این ارزش‌ها و انتقال آن است.
علی بیگ زاده با اشاره به تجربه گرانقدر آزادسازی خرمشهر و بهره گیری از فرهنگ عاشورای حسینی ادامه داد: سردار سلیمانی، شرارت های پیچیده داعش را از سر جهان کوتاه کرد و جا دارد که مسائل در این زمینه به طور دقیق و علمی واکاوی و تبیین شود.

نماینده تام الاختیار استاندار کرمان برای این همایش تاکید کرد: ذره ای نگران نوع حمایت های دولت و بخش خصوصی از این رویداد مهم نباشید، ما کاملا در کنار متولیان برگزاری هستیم و تمام توان ادارات و دستگاهای اجرایی استان در اختیار این همایش بین المللی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز ضمن قدردانی از راهنمایی امام جمعه و مساعدت استاندار کرمان گفت: شناخت بزرگترین قدرت نرم شیعه به جامعه علمی جهان به‌ویژه محور مقاومت در برابر جنگ نرم غارتگران اندیشه های جوانان از جمله هدف های برگزاری این همایش است.

همایش بین‌المللی اربعین و سربازان مقاومت فراخوان داد

حجت الاسلام علی عارفی افزود: همچنین این همایش با هدف معرفی الگوهای متاسب، ریشه‌دار (اربعین) و شخصیت‌های معاصر برجسته مقاومت همچون حاج قاسم سلیمانی و معرفی توانمندی‌های علمی و گردشگری شهر و استان کرمان به مهمانان، سخنرانان و مدعوین داخلی و خارجی شکل گرفته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و دبیر همایش بین المللی اربعین و سربازان مقاومت نیز اظهار داشت: با برگزاری این گونه همایش‌های علمی و فرهنگی می‌توان ظرفیت های نهفته و عظیم اربعین حسینی را به نسل جوان منتقل کرد.

علیرضا منظری توکلی افزود: علاقه مندان برای اطلاع از محورها، شرایط و ارسال آثار به همایش بین المللی اربعین و سربازان مقاومت می توانند به نشانی اینترنتی https://aickerman.ir مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: همچنین علاقه مندان می‌توانند آثار ارزشمند خود در زمینه‌های دل‌نوشته، خاطره، داستان، عکس و فیلم از پیاده‌روی اربعین را برای ارائه در بخش‌های جنبی به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

دبیر همایش بین المللی اربعین و سربازان مقاومت ادامه داد: در مدت برگزاری همایش کارگاه‌هایی با عناوین پژوهش و نگارش تاریخ شفاهی اربعین حسینی، کارگاه رسانه و هنرهای آیینی اربعین حسینی و کارگاه روش‌شناسی نوین پژوهش در زمینه‌های گوناگون اربعین حسینی برگزار می شود که از علاقه‌مندان دعوت می‌شود با مراجعه به نشانی دبیرخانه کارگاه‌های همایش برای ثبت نام اقدام کنند و به شرکت‌کنندگان در کارگاه‌ها گواهی معتبر علمی اعطا خواهد شد.

به گفته وی، آخرین مهلت دریافت مقالات برای شرکت در همایش پنجم اسفند و تا پایان اسفندماه ۱۴۰۲ نتایج نهایی مقالات پذیرفته شده اعلام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha