۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبر: 85145029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هند از آمریکا هواپیمای بدون سرنشین می‌خرد

۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبر: 85145029
هند از آمریکا هواپیمای بدون سرنشین می‌خرد

تهران- ایرنا- هند از آمریکا ۳۱ پهپاد به ارزش ۳ میلیارد دلار، می‌خرد. این خرید در سفر نارندرا به آمریکا نهایی خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از هندوستان تایمز، براساس تازه ترین توافق، هند از آمریکا هواپیماهای بدون سرنشین MQ ۹B را به صورت دو مرحله ای خریداری می‌کند، این خرید، به ارزش ۳ میلیارد دلار، از طریق فروش نظامی خارجی ایالات متحده، یا مسیر دولت به دولت، در طول سفر نخست وزیر هند نارندرا مودی به آمریکا تایید نهایی را دریافت خواهد کرد.

به گفته افراد آگاه، فروش ۳۱ پهپاد با توانایی پرواز با استقامت طولانی در ارتفاع بالا (HALE) به هند، یک تمرین مرحله‌ای است که شامل جذب اولیه فناوری می‌شود، اولین گام از این توافق ارسال ۱۰ پهپاد بدون سلاح و ساخت سه مرکز فرماندهی اطلاعات، نظارت و شناسایی، یکی در جنوب، مرکز و شمال با تمرکز ویژه بر مرزهای شمالی هند، به ویژه مرزهای چین است.

در ۱۵ ژوئن، شورای مالکیت دفاعی هند (DAC) به ریاست وزیر دفاع هند راجنات سینگ، پیشنهاد خرید مجموعا ۳۱ پهپاد، از ایالات متحده تصویب کرد. این خرید، به ارزش بیش از ۳ میلیارد دلار، از طریق فروش نظامی خارجی ایالات متحده، یا مسیر دولت به دولت، در سفر این هفته نخست وزیر نارندرا مودی به ایالات متحده، تایید نهایی را دریافت خواهد گرفت.

اولین محموله هواپیماهای بدون سرنشین به تعداد ۱۰ فروند محدود خواهد شد و در مرحله بعدی شامل تسلیحات و موشک های مربوط به آن در مرحله دوم به دست هندی‌ها خواهد رسید. به گفته افراد آگاه، همه پهپادها دارای امکانات سخت افزاری یا قابلیت حمل موشک و بمب های هدایت شونده لیزری خواهند بود.

دولت نارندرا مودی همه پهپادها و تسلیحات را به طور مستقیم از آمریکا نمی‌خرد، زیرا این معامله دارای یک عنصر بومی‌سازی در بسته پیشنهادی است که از طریق آن مهمات ساخت هند نیز می‌تواند بر روی پهپادها نصب شود. از سوی دیگر ممکن است همه پهپادها در آمریکا ساخته نشوند.

این مدل از پهپادها می‌توانند هدف‌گیری بر فراز آسمان، جنگ ضد زیردریایی، اقدامات متقابل علیه مین‌های هوابرد، نظارت راهبردی دوربرد، جنگ الکترونیک، ضد هوایی‌های دفاعی و هشدار زودهنگام هوابرد انجام دهند و همچنین می‌توانند در اجرای عملیات، های نجات و امداد رسانی به بلایای انسانی همراه با مأموریت های جستجو و نجات را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، هند مدتهاست که برای خرید پهپادهای مسلح آمریکا ابراز علاقه کرده است اما موانع بوروکراتیک در دهلی نو باعث شده است تا تلاش این کشور برای خرید پهپادهای آمریکایی با مشکل مواجه شود.

مودی قرار است ۲۲ ژوئن (اول تیرماه) به کاخ سفید سفر کند و مذاکره‌کنندگان آمریکایی امیدوارند که وی را برای خرید پهپاد متقاعد کنند. انتظار می‌رود که مودی و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره تولید مشترک مهمات و خودروهای زرهی و نفربر رایزنی کنند.

بایدن تقویت روابط با هند به عنوان نقطه مهمی برای مقابله با رشد فزاینده نفوذ چین قرار داده و توجه ویژه به همکاری میان واشنگتن و دهلی نو در زمینه فناوری‌های نظامی معطوف کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha