۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۸
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85145193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در درمان ناباروری موفق عمل کرد

تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: مراجعه به مرکز درمان ناباروری "امید" که حدود ۶ ماه از فعالیت آن می گذرد، با استقبال زوجین نابارور همراه بوده است و این دانشگاه پیشرو در بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور است.

دکتر محسن تدین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا استقبال مردم جنوب خراسان رضوی از مرکز درمان ناباروری امید بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) را بسیار بالا دانست و افزود: بعد از گذشت تنها ۶ ماه از زمان افتتاح این مرکز ناباروری، افزون بر ۴۲۰ ویزیت در آن انجام شده‌ است.

وی بیان کرد: بر این اساس از ابتدای شروع به کار مرکز ناباروری امید تاکنون، ۱۶۰ زوج برای تشکیل پرونده و شروع روند درمان مراجعه کرده اند و در مدت یاد شده هشت نفر از مراجعان تحت عمل IUI (لقاح مصنوعی) قرار گرفتند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، درمان ناباروری را یکی از سیاست‌های مهم کشور عنوان کرد و گفت: در ۲۵ سال گذشته جمعیت کشور کاهش شدیدی را تجربه کرده است و تداوم چنین روندی، بحران‌های زیادی را در پی خواهد داشت.
وی اظهار کرد: ۵۶ درصد از جمعیت دانشجویی و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه را بانوان تشکیل می دهند.

تدین گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۷۳ هزار و ۳۱۳ نفر جمعیت در سه شهرستان جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد، جمع کادر درمان دانشگاه شامل حدود ۱۱۰ پزشک است.
وی ادامه داد: ۱۰۰ مرکز خدمات درمانی دولتی، خیریه و خصوصی در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha