فرماندار دیواندره: آگاهی بخشی به جامعه در راس مقابله با مواد مخدر قرار گیرد

سنندج- ایرنا- فرماندار شهرستان دیواندره با بیان اینکه جمهوری اسلامی خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در دنیا است، بر ضرورت آگاهی بخشی و مشارکت قشرهای مختلف و تاثیرگذار در فرآیند مقابله با مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، سید طاهر حسینی روز سه شنبه در جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان دیواندره اظهار کرد: بدون شک عملکرد و کارکرد ایران در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه و دنیا در بحث مقابله با پدیده شوم قاچاق و توزیع مواد مخدر، مثبت است و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده و هزینه های سنگینی نیز تحمل کرده ایم.

وی با اشاره به فعالیت و اقدامات تاثیرگذار دولت سیزدهم در کاهش آسیب های اجتماعی، انجام کارهای جهادی در عرصه های آموزش و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر را ضروری دانست و افزود: عزم این دولت و مجموعه مدیریت اجرایی استان و شهرستان برای مقابله با اعتیاد جدی است.

فرماندار شهرستان دیواندره با بیان اینکه فرهنگ "نه به اعتیاد" باید در لایه‌های مختلف اجتماع نهادینه شود، اضافه کرد: بهترین روش برای مقابله با مواد مخدر تمرکز بر فرهنگ سازی و افزایش آگاهی‌های عمومی است و وقتی جامعه خود را در برابر معضلات این پدیده شوم آگاه ببیند از نزدیک شدن به آن اجتناب می کند.

وی آموزش و فرهنگ‌سازی را اصلی‌ترین راهکار برای مقابله با شیوع مصرف مواد مخدر اعلام کرد و افزود: در بحث فرهنگ سازی و آموزش مقابله با معضل شوم اعتیاد باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه گروه‌های مرجع، ائمه جمعه و جماعات، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد.

حسینی در ادامه نقطه مطلوب نظام در برخورد با مواد مخدر را در ریشه کنی این آسیب اعلام کرد و گفت: عنصر فرهنگ و بهره گیری از ظرفیت رسانه و هنر در این راستا می‌تواند بیش از پیش تعیین کننده و اثرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه ریشه بسیاری از جرایم و منکرات در مواد مخدر است، اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر، آسیب اجتماعی بزرگی است که خانواده‌ها را تهدید می‌کند و افزایش آمار معضلاتی همچون طلاق، خشونت، بی بند و باری و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی محصول همین امر است.

فرماندار شهرستان دیواندره همچنین تغییر الگوی مصرف مواد مخدر را یک تهدید جدی فرا روی نسل امروز و جوانان دانست و افزود: امروزه علم، فناوری و صنعت در خدمت گسترش مواد مخدر قرار گرفته به شکلی که مواد صنعتی بیش از مواد سنتی در حال گسترش روزافزون است.

وی یادآور شد: خانواده‌ها می تواند در زمینه آگاه سازی و در مسیر مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه نقش پررنگ و تعیین کننده‌ ای ایفا کنند و تجربه ثابت کرده که هرگاه مردم وارد عرصه شده‌اند نتایج و خروجی مثبت و امیدوار کننده ای هم در پی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha