۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85146296
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال بارش‌های رگباری و رعد و برق در بخش‌هایی از استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: امشب در برخی مناطق این استان به‌ویژه در شهرستان‌های گرمی ، انگوت و بخش‌هایی از شهرستان مشگین‌شهر رگبار باران توام با رعد و برق دور از انتظار نیست.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا ، بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا ظهر فردا (چهارشنبه ۳۱ خرداد) آسمان استان غالباً نیمه‌ابری توام با وزش باد خزری (تند تا گاهی نسبتاً شدید) و هوای خنک بهاری خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل در برخی مناطق به‌ویژه در نیمه شرقی استان افزایش ابرناکی، رخداد مه، کاهش دید افقی، بارش باران و باران ریزه پیش‌بینی کرده است.

بر اساس نقشه‌های هواشناسی البته امشب در برخی مناطق نیز (بویژه در شهرستان‌های گرمی، انگوت و بخش‌هایی از مشگین‌شهر) رگبار باران توام با رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود.

از بعد از ظهر فردا (چهارشنبه) تا ظهر پنجشنبه (۱ تیر) آسمان موقتاً صاف تا نیمه‌ابری و گاهی مه‌آلود خواهد بود و از بعد از ظهر پنجشنبه تا شنبه (۳ تیر) با نفوذ پرفشار خزری شاهد تقویت جریانات مرطوب خواهیم بود و بر میزان ابرناکی در استان افزوده خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اردبیل تغییرات دمایی نیز در بازه اعتبار پیش‌بینی قابل ملاحظه نخواهد بود و استقرار هوای خنک تا آغازین روزهای تابستان در نواحی مرکزی و جنوبی تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا ، طی هفته‌های اخیر بارش‌های رگباری منجر به وقوع سیل‌های متعدد در استان اردبیل شده است. کانون این سیل‌ها شهرستان‌های گرمی، انگوت، بیله‌سوار و مشگین‌شهر بوده است. بر اثر وقوع سیل تاکنون هشت نفر جان باخته‌اند و خسارت‌های زیادی هم به تاسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی، ابنیه فنی، مزارع و اراضی کشاورزی وارد شده است.

روز گذشته احمد وحیدی وزیر کشور در مناطق سیل‌زده استان اردبیل حضور یافت و از نزدیک در جریان خسارت‌های وارده و روند امدادرسانی به سیل‌زدگان قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha