نامزد ریاست جمهوری آمریکا و وعده خانه‌تکانی در دستگاه قضایی و اف‌بی‌آی

تهران– ایرنا– مایک پنس معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا در دوره دونالد ترامپ و نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در واکنش به چشم پوشی وزارت دادگستری آمریکا از اتهامات وارد بر فرزند رئیس جمهور کنونی آمریکا، وعده خانه‌تکانی در دستگاه قضایی و اف‌بی‌آی را داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مایک پنس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در واکشن به اقدام دستگاه قضایی آمریکا در قبال پرونده اتهامات هانتر بایدن فرزند رئیس جمهوری آمریکا به صراحت گفت: ساده بگویم ما برخورد (با اشخاص در رده های بالا سیاسی) یکسان در برابر قانون (در آمریکا) نداریم.

معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا در این مصاحبه وعده داد در صورت پیروز شدن در انتخابات ریاست جمهوری آتی کشوزش در سطوح رده بالای دستگاه قضایی و پلیس اف.بی.آی آمریکا دست به خانه تکانی بزند و افزود: شهروندان آمریکایی در واقع با چنین رفتاری اعتماد خود به نظام قضایی این کشور را از دست داده‌اند.

بنابراین گزارش وی در گفت‌وگو با این شبکه خبری آمریکایی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی آمریکا هم اکنون به نفع خانواده جو بایدن عمل می کند، گفت: ده ها میلیون آمریکایی دراین زمینه نگران هستند و خیلی ساده بگویم ما رفتاری مساوی و برابر، تحت قانون (با شخصیت های متنفذ سیاسی در آمریکا) نداریم و از وزارت دادگستری می خواهم در این مورد، کار خود را انجام داده و به پایان برساند.

نامزد ریاست جمهوری آمریکا و وعده خانه‌تکانی در دستگاه قضایی و اف‌بی‌آی
مایک پنس درمصاحبه با فاکس نیوز به برخورد دستگاه قضایی
با فرزند بایدن واکنش نشان داد

پنس افزود: به شما وعده می دهم بعنوان رئیس جمهوری (در صورت پیروزی درانتخابات) دست به پاک سازی در تمامی سطح در وزارت دادگستری و اف.بی.آی زده و گروهی از افراد با صداقت که مورد تایید دوطرف (جمهوریخواه و دمکرات) هستند و قانون را بطور منصفانه و برابر اجرا می کنند به کار خواهم گمارد.

چشم‌پوشی سیستم قضایی آمریکا از اتهام بایدن جوان

به گزارش ایرنا، بر اساس اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا، مقام‌های دادگستری این کشور روز گذشته ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲پذیرفتند تا در قبال اعتراف هانتر بایدن پسر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دو تخلف عمدی اش در پرداخت نکردن مالیات بر درآمدش در دادگاه، از تعقیب اتهام دیگر او مبنی بر حمل غیرمجاز اسلحه چشم‌پوشی کنند.

انتشار خبر توافق دادگاه با پسر بایدن و چشم‌پوشی از تعقیب اتهام حمل غیرمجاز اسلحه توسط او، موجب شد تا دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و متحدان جمهوری‌خواهش نظام قضایی آمریکا را زیر سوال برده و آن را به انعطاف در مقابل پسر رئیس جمهور کنونی آمریکا متهم کنند.

پسر رئیس جمهور کنونی آمریکا پیش از این در شغل‌هایی مثل لابی‌گری، وکالت، دادن مشاوره به شرکت‌های خارجی، بانکدارِ سرمایه‌گذار و حتی مدتی هم به عنوان یک «هنرمند» فعالیت کرده اما در کنار همه اینها سابقه اعتیاد به مواد مخدر را هم در کارنامه خود دارد و پیشتر به طور علنی جزئیات روند مبارزه‌اش برای ترک مواد را بیان کرده است.

بر اساس پرونده‌های دادگاه، هانتر در سال ۲۰۱۷ و در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱.۵ میلیون دلار درآمد مشمول مالیات داشت و باید بیش از یکصد هزار دلار مالیات بر درآمد پرداخت می‌کرد اما از این کار خودداری کرد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که پسر بایدن به حمل غیرمجاز اسلحه از حدود ۱۲ تا ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۸ (یعنی زمانی که معتاد به مصرف مخدر بود) متهم است، همان اتهامی که قرار شد در قِبال اعتراف به ارتکاب به دو فقره اتهام مالیاتی‌اش، دادگاه از تعقیب آن چشم‌پوشی کند.

اعلامیه وزارت دادگستری درباره پسر بایدن در حالی منتشر شده است که رئیس جمهور کهن‌سال آمریکا در میانه کارزار انتخاباتی مجددی قرار دارد که ممکن است وی را دوباره در مقابل ترامپ به عنوان نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha