۱ تیر ۱۴۰۲، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85148072
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت و تشویق دانشجویان پیام نور در امر ازدواج در دستور کار است

کاشان - ایرنا - رییس دانشگاه پیام نور کاشان گفت: این دانشگاه برنامه‌هایی فرهنگی متنوعی در دست اجرا دارد که حمایت مالی، معنوی و تشویق دانشجویان به امر ازدواج از مهم‌ترین آن‌هاست.

محمد حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شب گذشته برای نخستین بار جشن ازدواج برای ۵۷ زوج دانشجوی دانشگاه پیام نور کاشان برگزار شد و بنا داریم در آینده جشن های ازدواج دانشجویی در این دانشگاه تقویت شود.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی فرهنگ‌سازی برای ازدواج آسان در بین دانشجویان است، ازدواج آسان باید در میان اقشار جوان و تحصیل‌کرده جامعه نهادینه شود.

رییس دانشگاه پیام نور کاشان بیان کرد: ازدواج دانشجویی به طور معمول به دور از رسم و رسومات رایج و ناصحیح انجام شده و همین به زوج ها کمک می کند که آغاز زندگی خود را با مشکلات کمتری به پیش برند.

حمیدی گفت: ۵۷ زوج دانشجو دانشگاه پیام نور کاشان خرداد ماه سال گذشته برای شرکت در جشن ازواج دانشجویی ثبت نام کردند و در این مدت دوره های آموزشی ازجمله آموزش مهارت های زندگی و نحوه مقابله با مشکلات را سپری کردند.

وی افزود: ایجاد انگیزه در دانشجویان برای ازدواج به موقع و آسان و همچنین ایجاد فضای شاد و مفرح در سطح دانشگاه از دیگر اهداف ازدواج دانشجویی است.

وی اظهار کرد: سفر به مشهد مقدس و زیارت حضرت امام رضا(ع) یکی از هدایای این دانشگاه به زوج هایی دانشجو است، برگزاری مسابقات برای دانشجویان با هدف مطالعه کتاب های مربوط به اصول زندگی و خانواده و اعزام زوج های دارای امتیاز بالا به سفر کربلا از دیگر برنامه های ما برای زوج های دانشجو است.

۲ هزار و ۷۰۰ نفر دانشجوی دختر و پسر در ۳۳ رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول تحصیل بوده و ۹۰ درصد دانشجویان بومی منطقه هستند، این دانشگاه در سال ۱۳۸۱ تاسیس شد و تا کنون پنج هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha