۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85148508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵ درصد دادرسی‌های زندانیان لرستان الکترونیکی انجام شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل زندان های لرستان گفت: سال گذشته ۸۵ درصد دادرسی‌های زندانیان استان به صورت الکترونیکی انجام شده است‌.

به گزارش ایرنا عبدالمجید کشوری روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه بیان کرد: امسال ماموریت های این سازمان در پنج اولویت به زندان‌های استان‌ها ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته در سازمان زندان‌های کشور جشنواره شهید لاجوردی برگزار شد، افزود: امسال نیز عملکرد استان‌ها در این جشنواره ارزیابی و رتبه بندی می شود.
وی ادامه داد: پارسال لرستان رتبه نخست استفاده از ابزارهای نوین را کسب کرد و از ابتدای شروع استفاده از پابند الکترونیک یک هزار و ۲۰ نفر تحت پوشش قرار گرفت و نسبت به جمعیت زندانی استان رتبه نخست استفاده از پابند الکترونیک را کسب کردیم.
وی عنوان کرد: از بین افرادی که از پابند الکترونیک استفاده می کنند تاکنون تخلف مشهودی مشاهده نشده و نواقص احتمالی این ابزار در استان در حال رفع شدن است.
وی با اشاره به دادرسی الکترونیک در لرستان گفت: سال گدشته ۸۵ درصد دادرسی زندانیان استان به صورت الکترونیک انجام شد و در این راستا ۱۷ کابین دادرسی الکترونیک در سطح زندان های استان تشکیل شده است.
کشوری گفت: در حوزه کاهش جمعیت کیفری لرستان به دلیل تعامل خوب بین حوزه ها اقدامات خوبی انجام شده است‌.
وی افزود: در این راستا با دعوت از خیرین استان یک هزار و ۸۵۰ نفر از زندانیان بدهکاری مالی آزاد شدند.
وی ادامه داد: در حوزه کاهش آسیب‌های درون زندان تلاش شده زمینه‌های اشتغال این افراد فراهم شود و از اولویت‌های مهم به استان‌ها اطلاع شده است و طبق سامانه زندان‌های کشور ۶۲ درصد از زندانیان لرستان مشغول به کار هستند و ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دستمزد دریافت کردند.
وی با بیان اینکه تمرکز اشتعال بر صنایع چوب، فرش و پرورش زنبور عسل است، عنوان کرد: بزرگترین کارگاه فرش در زندان پارسیلون با مساحت هزار و ۱۰۰ متر مربع ایجاد شده است.
کشوری گفت:یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ماهانه به زندانیان پرداخت شده و تلاش می شود این میزان امسال به ۲۰ میلیارد تومان برسد.
وی افزود: زندان‌های درون شهرها به خارج از شهرها منتقل می شود و زندان الیگودرز با ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.
مدیرکل زندان های لرستان با اشاره به اینکه در حوزه درمان زندان ها سلامت جسم و روح زندانیان مورد توجه است، اظهار کرد: اکنون ۲ روانپزشک، یک متخصص داخلی، یک متخصص عفونی و یک نفر جراح عمومی و هفت پزشک عمومی، یک دندانپزشکی و ۴۰ پرستار در هشت درمانگاه شبانه‌روزی خدمات ارائه می دهند و ۲۷هزار مورد ویزیت عمومی در این حوزه انجام شده است.
وی با اشاره به ویزیت در حوزه های متخلف درمانی بیان کرد: ۳۰۰ مورد اعزام به خارج از زندان برای جراحی ها و دیگر موارد داشتیم.
کشوری گفت: تمام خدمات بهداشت درمان در زندان‌ها به جز حوزه ترمیم دندان رایگان است و اکنون چهار مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی داریم و۶۰۰ نفر مشاوره داشته ایم.
وی اقزود: در حوزه بهداشت زیست محیطی پروزه تصفیه خانه زندان مرکزی را فعال کردیم.
وی عنوان کرد: افراد معتاد تحت پوشش رایگان متادون درمانی قرار می گیرند و در این راستا یک هزار و ۲۰۰ نفر سم زدایی و ۶۰۰ نفر از روش های پرهیز مدار استفاده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha