جلوگیری از ورشکستگی ۱۴۳ واحد تولیدی کشور توسط قوه قضائیه

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضاییه گفت: با تدابیر اتخاذ شده در سال گذشته از ورشکستگی ۱۴۳ واحد تولیدی با بیش از ۱۲ هزار پرسنل و نیروی کار جلوگیری کردیم.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نوایی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای قضایی هرمزگان، افزود: هم اکنون در ۲۳ استان کشور اداره تصفیه امور ورشکستگی تشکیل شده و تا پایان امسال هم این اداره در چهار استان دیگر کشور راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: بحث نظارت و آموزش ۲ رویکرد اصلی اداره تصفیه و ورشکستگی در دوره تحول و تعالی دستگاه قضایی است.

مدیرکل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه، با اشاره به طرح موضوع چابک‌سازی قوه قضاییه در سالهای اخیر اظهار کرد: در این بخش، قسمت های اجرایی مباحث مربوط به تصفیه، به دادگستری ها واگذار شد.

نوایی، کار امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه را حساس و کلیدی توصیف و تاکید کرد: با حمایت های رییس کل دادگستری هرمزگان و مدیران دستگاه‌های تابعه باید به اهدافی که در سند تحول و تعالی قوه قضاییه ذکر شده، دست یابیم.

رسیدگی به ۲۷ پرونده در اداره تصفیه ورشکستگی هرمزگان

جلوگیری از ورشکستگی ۱۴۳ واحد تولیدی کشور توسط قوه قضائیه

رییس کل دادگستری هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به رسیدگی به ۳۷ پرونده در اداره تصفیه و ورشکستگی استان گفت: تصفیه امور ورشکستگی همه جای دنیا بیانگر سیاست اقتصادی کشورها و از جمله مهم‌ترین مسائلی است که براساس آن اقتصاد کشورها را رتبه بندی می کنند.

مجتبی قهرمانی ادامه داد: با همین نگاه حمایتی از اقتصاد، تولید و اشتغال، اداره تصفیه امور ورشکستگی را در دادگستری استان هرمزگان راه اندازی کردیم.

قهرمانی با بیان اینکه قوه قضائیه در خصوص اجرای سیاست‌های نظام اهتمام ویژه ای دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه ورشکستگی های صوری بر روی دیگر فعالان اقتصادی تاثیرگذار است، هم به این موضوع توجه ویژه ای داریم و هم در خصوص ورشکستگی های واقعی اهتمام داریم که جهت جلوگیری از ورشکستگی تولیدکنندگان تدابیر لازم اتخاذ شود.

رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین از رسیدگی به ۲۷ پرونده و تصدیق بیش از ۱۷۹ میلیارد ریال مطالبات توسط طلبکاران در اداره تصفیه ورشکستگی این استان خبر داد و گفت: در یکسال اخیر بیش از یکهزار و ۲۵۹ مکاتبه و نامه به ادارات مختلف داده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha