هشدار کمیسر حقوق بشر سازمان ملل درباره تداوم حملات اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست

تهران – ایرنا – فولکر ترک، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، نسبت به وضعیت کنترل نشده در کرانه باختری اشغالی، در پی حملات اخیر شهرک نشینان یهودی در چندین منطقه فلسطینی و استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح های نظامی علیه فلسطینیان، هشدار داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری صبای یمن، کمیساریای عالی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای روز جمعه از مقامات رژیم صهیونیستی خواست در پی تجاوز روز دوشنبه گذشته به اردوگاه پناهندگان جنین که منجر به شهادت هفت فلسطینی شد، قوانین بین‌المللی را در خصوص استفاده از نیروی مرگبار رعایت کنند. این حمله منجر به شهادت هفت فلسطینی از جمله دو کودک و مجروح شدن حدود ۹۱ تن دیگر شد.

تورک خواستار بررسی دقیق انجام کشتار توسط نیروهای دشمن صهیونیستی با شواهد کافی مبنی بر نقض قوانین ملی و بین المللی و خواستار پاسخگویی متهمان به این قتل ها شد.

کمیساریای عالی سازمان ملل اعلام کرد: اسرائیل باید فوراً سیاست‌ها و رویه‌های خود را در کرانه باختری اشغالی، مطابق با استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر، از جمله حفاظت و احترام به حق حیات به عنوان قدرت اشغالگر، بازنگری کند، همچنین بر اساس قوانین بین المللی حقوق بشر تعهداتی را برای تضمین نظم و امنیت عمومی در سرزمین های اشغالی فلسطین بپذیرد.

از ابتدای سال جاری میلادی، رژیم اشغالگر قدس دست کم ۱۷۹ فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی از جمله ۳۰ کودک به شهادت رسانده است. طی سال گذشته نیز، ۲۳۰ فلسطینی در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی شهید شده اند که بالاترین رقم در ۱۷ سال گذشته محسوب می شود.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تاکید کرد «برای پایان دادن به این سلسله خشونت، اشغال باید در همه جنبه هایش پایان یابد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha