پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه‌های ژن درمانی/همراهی فناوران با نابینایان + فیلم

تهران- ایرنا- محققان و پژوهشگران کشورمان امروز بیش از هر روز دیگر در تلاشند تا با توانمندی علمی خود همراه و همگام با برنامه‌های توسعه‌ای کشور، باری از روی دوش جامعه بردارند. پیشرفت ۹۵ درصدی در پروژه‌های ژن‌درمانی، تلاش جهت ایجاد زندگی بهتر برای نابینایان و توسعه همکاری‌های بین‌المللی با کشورهایی مانند ونزوئلا از جمله دستاوردهایی است که حاصل این تلاش‌ها است. 

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، گروهی از محققان کشور به روشی برای درمان بیماران مبتلا به سرطان خون با ژن‌درمانی دست یافته اند و به گفته آنها این روش برای درمان یک پسربچه پنج ساله مقاوم به شیمی‌درمانی در مرکز طبی کودکان موفقیت‌آمیز بوده است.

این پروژه روش نوین درمان بیماری‌های صعب‌العلاج در آینده است.

انعقاد قراردادهای توسعه‌ای ۹۰ میلیون دلاری بین دانش‌بنیان‌های ایران و ونزوئلا

همزمان با سفر رییس جمهور به کشور ونزوئلا قراردادهایی به ارزش ۹۰ میلیون دلار بین شرکت‌های دانش بنیان ایران و ونزوئلا در حوزه گاز، فناوری، مخابرات، سلامت و پزشکی به امضا رسید.

«رهام»، خودروی مسابقه‌ای جدید ایرانی که به ایتالیا می‌رود

خودروی مسابقه ای «رهام» ساخته شده به دست دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد به تازگی رونمایی شد. این خودرو قرار است بعد از پنج سال غیبت برای رقابت با تیم هایی از ۸۰ کشور دنیا عازم ایتالیا شود.

فناوری ایرانی در خدمت نفت و گاز

برای اولین بار در کشور شیرآلات تخصصی حوزه نفت و گاز توسط یکی از دانش بنیان های کشور ساخته شد. با ساختن این شیرآلات سالانه ۱۵ میلیون یورو از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود.

همراهی فناوری با نابینایان

یک شرکت دانش بنیان محصولاتی را برای کمک به نابینایان طراحی و تولید کرده است. تبلت نابینایان یکی از همین محصولات است که در نمایشگاه آبادیران ۴۰ دستگاه آن برای مناطق محروم ارسال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha