راز پرسپولیسی شدن آزادکار جوان

تهران- ایرنا- قهرمان وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد جام تختی از علایق فوتبالی و برنامه‌های خود برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد سخن به میان آورد.

احمد محمدنژاد جوان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اردوی تیم ملی بزرگسالان با امکانات و مربیان کاربلد در حال پیگیری است تا با آمادگی لازم بتوانم در آخرین مرحله چرخه انتخابی در مجارستان جواز حضور در ترکیب تیم ملی را کسب کنم. با نظر کادر فنی در سه وزن آزادکاران به تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان اعزام خواهند شد تا تکلیف بهترین فرد برای جهانی بلگراد مشخص خواهد شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان و میلاد والی‌زاده به مجارستان اعزام خواهند شد تا تکلیف فرد نهایی برای جهانی بلگراد مشخص شود.

وی ادامه داد: سطح رقابت‌های جهانی امسال با توجه به توزیع سهمیه المپیک پاریس، بسیار حساس و مهم خواهد بود. نفرات حاضر در رقابت‌های جهانی به نوعی بهترین‌های جهان هستند و بنا دارم تا با آمادگی کامل در این رویداد حاضر شوم. حضور مربی روسی نیز می‌تواند به سطح آمادگی و اجرای فنون بسیار تاثیرگذار باشد. حضور عیسی‌ حاجی‌اف در کشتی ایران را باید نتیجه تعامل درست علیرضا دبیر و پژمان درستکار دانست که امیدوارم نقش موثری در پیشرفت تکنیکی و تاکتیکی ملی‌پوشان داشته باشد. البته رقابت در این دسته میان ژاپن و ارمنستان است و برای کسب بهترین نتیجه در جهانی بلگراد، بیشترین تلاش ممکن را به کار خواهم گرفت.

قهرمان جام تختی این راهم گفت: امسال با توجه به توزیع سهمیه المپیک برخی از آزادکاران با کاهش و تغییر وزن در صدد هستند ضمن موفقیت در جهانی سهمیه المپیک پاریس را کسب کنند، به طور قطع این تغییرات تاثیرات به سزایی در پیش خواهد داشت. با توجه به حضور آرسن هاراتونیان دارنده ۲نشان برنز جهانی، رقبای چینی و ژاپنی حساسیت زیادی را در این وزن دوچندان خواهد شد. با توجه حضور در نخستین تجربه جهانی، سابقه رویارویی را با مدعیان جهانی ندارم و باید حریفان را با کمک کادر فنی آنالیز کنم.

راز پرسپولیسی شدن آزادکار جوان

محمدنژاد جوان ادامه داد: رقابت وزن ۵۷کیلوگرم در پیکارهای جهانی بسیار حساس خواهد بود و باید در این بازه به دنبال رفع ایرادات از سوی کادر فنی بود چرا که همیشه در سبک وزن با توجه به تعدد کشتی‌گیران، مبارزات حساس و نفس‌گیر است. برای تغییر وزن نیز پس از المپیک با نظر کادر فنی تصمیم‌گیری خواهم کرد.

برخلاف بسیاری از همسالان خود به فوتبال علاقمند نیست و تنها دیدارهای خارجی را رصد می‌کند. وی در این یادآور شد: البته تلاش‌ام براین است تا به کار بستن توانایی خود در ورزش کشتی موفق شوم. زمانی که از او در خصوص تیم و یا رنگ مورد علاقه او سوال شد با خنده گفت به خاطر پدرم پرسپولیسی هستم.

این آزادکار اهل استان خراسان رضوی در مرحله مقدماتی جام جهان پهلوان تختی با قرعه استراحت روبه روشد. او در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه هشت بر صفر مجتبی سلطان‌زاده را مغلوب کرد. جوان در مرحله نیمه نهایی با نتیجه مشابه نیز علی مومنی را مغلوب کرد. او در فینال در یک مبارزه حساس و دیدنی با نتیجه ۷ بر ۶ میلاد والی‌زاده را مغلوب کرد تا بتواند برای دومین بار در جام تختی به قهرمانی برسد.

همچنین با توجه به نتایج بدست آمده در جام جهان پهلوان تختی (مرحله چهارم چرخه انتخابی تیم ملی)، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بر اساس چرخه انتخابی تصمیم گرفت ۶ کشتی‌گیر را به رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام امره پولیاک مجارستان و چهارمین مرحله رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی که روزهای ۲۲ تا ۲۵ تیرماه برگزار می شود، اعزام می‌کند.

راز پرسپولیسی شدن آزادکار جوان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha