علیرضا نیکروز روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به دلخراش و سنگین بودن این حادثه، با حضور کارشناسان خبره از تهران با بررسی های لازم نتایج حادثه را اطلاع رسانی می کنند.
به گزارش ایرنا ظهر روز جمعه یک دستگاه تریلی حامل بار آهن به علت نقض فنی در ترمز، بعد از پلیس راه یاسوج – شیراز، با تعدادی خودرو به صورت زنجیره ای برخورد که در این حادثه تاکنون تعداد ۶ نفر فوت و ۲۵ نفر مصدوم گزارش شد
از ۲۵ نفر مصدومی این حادثه ۱۵ نفر مرد و ۱۰ تن زن که از این تعداد خانم ۴ نفر کودک هستند.
در این حادثه ۲۵ خودرو با هم برخورد داشتند که سرنشینان ۱۴ خودرو کشته یا زخمی شدند.
همه مصدومان با کمک امدادگران هلال احمر، فوریت های پزشکی و متولیان امر در کمترین زمان ممکن به بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج منتقل شدند.
افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استانهای خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.
بسیاری از جادههای کهگیلویه و بویراحمد در مناطق کوهستانی و دارای شیب تند هستند.
بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راههای اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استانهای کویری است.
بنا به نظر کارشناسان راه، ایمنی جادههای این استان اعم از جادههای اصلی، پلها، تونلهای موجود و حتی برخی بزرگراهها پایین است.
برای کاهش میزان تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد چهارخطه کردن جادهها و جداکنندههای فیزیکی بسیار مؤثر خواهد بود.
چهار محور یاسوج-اصفهان، یاسوج- بهبهان، گچساران- بابامیدان و "پاتاوه -دهدشت جز جادههای شریانی استان هستند و باید در راستای ایمن سازی این مسیرها تلاش جدی شود.
نظر شما