نماینده مجلس: اقدامات دولت سیزدهم ایران را محور اتحاد در آسیا کرد

کرمان-ایرنا- نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه با اقدامات دولت سیزدهم، جمهوری اسلامی محور اتحاد در غرب و جنوب غربی آسیا شده گفت: اینک پنجره‌های دنیا به روی کشور ما باز شده است و بیش از ۱۰۰ کشور یا به کشورمان سفر کرده‌اند یا ما به آنها سفر کردیم که بقیه کشورها هم در نوبت هستند تا تعامل بیشتر با جمهوری اسلامی را آغاز کنند.

حجت الاسلام حسین جلالی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه دولت آیت‌الله رییسی دولت آشتی و امید است و باتوجه به شرایط زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، مردم با این دولت به شرایط کشور امیدوار شده‌اند، افزود: هنوز ۲۱ ماه از دولت سیزدهم نگذشته است که شرایط به صورت کلی در کشور، منطقه و جهان عوض شده و همه اینها مربوط به رویکردها و سیاست های رییس جمهور است.

وی با اشاره به آمارهای امیدوارکننده از توسعه کشور که از سوی رییس جمهور در مصاحبه تلویزیونی بیان شد، ادامه داد: در دولت سیزدهم تعامل با همسایگان ریشه تعامل با دنیا شد و آمریکا و اسرائیل شکست و ذلت را پذیرفتند؛ دلار از سوی کشورهای دنیا برای معاملاتشان، یکی پس از دیگری در حال حذف شدن است؛ این درحالی است که قدرت از امریکا و اتحادیه اروپا به آسیا منتقل شده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تصریح کرد: تفاهمنامه‌های زیادی در این دولت از جمله عضویت شانگهای، عضویت اتحادیه سه جانبه جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و ایران و قرارداد انرژی میان ایران و پاکستان انجام شده یا در دست انجام است.

سرعت بالای تحولات در ایران

وی خاطرنشان کرد: سرعت تحولات در جمهوری اسلامی اینقدر زیاد است که فرصت اینکه تلویزیون بیاید و آنها را بگوید و تحلیل کند، نیست.

حجت الاسلام جلالی اظهارداشت: به سرعت همه چیز در کشور در حال تغییر است؛ شرایط کاملا امیدوارکننده شده البته راجع به صادرات نفت هنوز در یکی،۲ هفته آینده خبرهای بسیار خوشحال کننده‌ای خواهیم شنید.

جایگاه ایران در نظم نوین جهانی

وی تصریح کرد: نقشه جهان در حال تغییر است و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در این تغییر و نظم جدید جهانی بسیار ارزشمند خواهد بود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تصریح کرد: رییس جمهور هنوز بسیاری از مطالبی که رخ داده است را بیان نکرده و به نظر می‌آید بعد از شهریور و بعد از نیمه دوم سال، پیروزی‌های بزرگی نصیب جمهوری اسلامی ایران می‌شود که در حوزه اقتصاد و معیشت مردم نیز ظهور و بروز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رییس جمهور دنبال حاشیه سازی و حاشیه پردازی نیست و شبانه روز تلاش می کند که مشکلات را حل کند اظهارداشت: این دفعه(مصاحبه تلویزیونی اخیر) رییس جمهور اشاره ای کوچک به خالی بودن ذخیره خزانه و ذخیره ارزی در زمان تحویل داشت ولی معمولا کاری به دولت‌های قبل ندارد و توپ را در میدان دولت های قبل نمی اندازد.

حجت الاسلام جلالی گفت: دولت نشان داده در این مدت بدهی‌های دولت های قبل را پرداخت می کند، دنبال این است که کشور به سروسامان برسد و زیرساخت ‌های اقتصادیمان به یاری خدا اصلاح شود.

وی تاکید کرد: وقتی آقای رییسی، کاندایای ریاست جمهوری شد، ابرهای یاس و ناامیدی بر کشور سایه افکنده بود و تقریبا می‌توان گفت نه تنها مردم بلکه مسئولان هم ناامیدانه صحبت می‌کردند و تمام راه نجات کشور را در توافق با آمریکا و در برجام می دانستند ولی اینک آن ناامیدی از بین رفته زیرا دولت آقای رییسی اقتصاد کشور و سفره مردم را تنها به برجام و توافق با آمریکا گره نزد که این اقدام خود، یک رمز موفقیت بود.

وی با اشاره به رخدادهای حوزه ارز در کشور تاکید کرد: آثار اقدامات دولت در حوزه های ارز هنوز سر سفر مردم ظاهر نشده اما این را باید مردم ما بدانند، خود آقای رییسی هم مرتب توجه دارند که باهمه خدمات متعددی که در اصلاح ساختارها و راهکارها صورت گرفته، همه چیز فراهم است تا در نیمه دوم سال شاهد این باشیم که امید ایجاد شده در دل مردم بر سر سفره‌های آنان هم ظاهر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha