۳۹ گروه دامپزشکی هرمزگان بر ذبح دام قربانی نظارت می‌کنند

بندرعباس - ایرنا - رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره‌کل دامپزشکی هرمزگان گفت: ۱۶ اکیپ ثابت و ۲۳ اکیپ سیار دامپزشکی در روز عید قربان بر ذبح شرعی دام قربانی و بهداشت گوشت در سطح استان نظارت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر سید امیر مختار بهاری روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: ۲۲ دامپزشک، ۳۸ بازرس بهداشت گوشت و ۱۷ ناظر ذبح شرعی در روز دهم ذی‌الحجه در کشتارگاه‌ها، اداره‌های دامپزشکی و میدان عرضه دام مجاز در هرمزگان آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

وی با اشاره به اجرای همزمان طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی ویژه عید سعید قربان در سراسر کشور بیان کرد: اکیپ‌های دامپزشکی در تاریخ نهم تیرماه جاری از ساعت چهار صبح تا ۱۶ عصر فعال هستند.

این مسوول اظهار کرد: علاوه بر این اکیپ‌های عملیاتی فعال در بخش دولتی، از توان بخش خصوصی دامپزشکی نیز به منظور اجرای بهینه این طرح ملی در استان هرمزگان، بهره خواهیم برد، تا ضمن تسریع در کار نظارت بر دام‌های ذبح شده در روز عید سعید قربان، از بروز بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان نیز جلوگیری شود.

دکتر مختار بهاری از مردم خواست در انجام قربانی کردن دام، توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی را مدنظر قرار دهند تا ضمن حفظ سلامت خود و خانواده، در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان بویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) و ارتقای امنیت غذایی و سلامت جامعه، نقش‌آفرینی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha