طالبان افغانستان: ظلم اسرائیل علیه فلسطینیان را قویا محکوم می کنیم

تهران - ایرنا - در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان، ملا هبت الله آخندزاده رهبر حکومت طالبان افغانستان در بخشی از پیام تبریک خود به مناسبت این عید، تاکید کرد: ظلم اسرائیل علیه زنان و کودکان و مردم بی دفاع فلسطین را قویا محکوم می کنیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رهبر طالبان در این پیام از کشورها خواسته است تا وظیفه خویش را در جلوگیری از جنایات و ظلم وحشیانه اسرائیل علیه مردم فلسطین ادا کنند.

این مقام عالی حکوم طالبان همچنین از مردم و حکومت اسلامی کشور سودان نیز خواست که از اختلافات و جنگ های داخلی خودداری کنند و برای اتحاد، امنیت و برادری تلاش کنند.

وی تاکید کرد: حل تمام مشکلات و نابسامانی های امت اسلامی در وحدت و اتفاق نهفته است که برای بدست آوردن این هدف بزرگ، هر مسلمان وظیفه دارد که آن را درک و به اخلاص و احساس ادا نماید تا دسایس طرفهای مغرض و تفرقه انداز، خنثی و مردمان مسلمان از نعمت وحدت و اخوت اسلامی بهره مند شوند.

در امور دیگر کشورها دخالت نمی کنیم و اجازه دخالت هم نمی دهیم

ملا هبت الله آخندزاده در خصوص روابط خارجی افغانستان نیز تاکید کرد: حکومت طالبان از تمام جهان به ویژه با کشورهای اسلامی روابط حسنه و سازنده سیاسی و اقتصادی می خواهد و در این بخش نیز وظیفه خود را ادا کرده است.

وی گفته است همانگونه که حکومت افغانستان در امور داخلی سایر کشورها مداخله نمی کند، به دیگران نیز اجازه نمی دهد که تحت هیچ بهانه و عنوانی در مسائل داخلی این کشور دخالت کنند.

او در بخشی دیگر از پیام خود ادعا کرد که کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در افغانستان نزدیک به صفر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha