۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85151126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پوتین بر پایبندی به اهداف جنگ اوکراین تاکید کرد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری روسیه یک روز پس از شورش نظامی از سوی یوگنی پریگوژین رئیس گروه شبه نظامی واگنر، بر پایبندی به اهداف مسکو در جنگ اوکراین تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه روسیا 1 ضمن پایبندی مجدد بر اهداف در جنگ اوکراین، "عملیات ویژه نظامی" را اولویت اصلی خود خواند.

رئیس جمهوری روسیه گفت که وی از رسیدن به تمام برنامه‌های مرتبط با عملیات ویژه نظامی در اوکراین اطمینان دارد.

وی همچنین ابراز داشت که در ارتباط مداوم با مقام‌های وزارت دفاع روسیه است.

شبکه خبری اسکای نیوز مدعی است که مصاحبه با پوتین پیش از سرکشی گروه واگنر ضبط شده است.

به گزارش ایرنا، گروه واگنر، جمعه شب، در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. یوگنی پریگوژین، رئیس‌ واگنر در اظهاراتی که در کانال تلگرامی این گروه منتشر شد، گفت: «یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد و قربانیان زیادی وجود دارد.»

واگنر یک سازمان شبه‌نظامی روسی است که نیروهای آن در بسیاری از جنگ‌ها از جمله در نبرد دونباس برای مقابله با نیروهای اوکراینی حضور داشته‌اند.

به دنبال بیانیه واگنر، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه از وضعیت گروه واگنر مطلع است و اقدامات لازم اتخاذ خواهد شد.

پوتین روز گذشته در نطقی تلویزیونی این شورش را خنجری از پشت بر پیکر روسیه، عنوان کرد و کنار گذاشتن اختلافاتی را که موجب سوء استفاده دشمنان می شود، خواستار شد.

وی در این سخنرانی کوتاه خود «شورش» گروه واگنر را خیانت به آرمان نیروهایی معرفی کرد که در نبرد اوکراین جان خود را از دست داده اند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: مسئولان اجازه نمی دهند که شکاف در روسیه رخ دهد و از مردم محافظت خواهد شد.

در نهایت شب گذشته رئیس گروه واگنر اعلام کرد که این گروه نیروهای خود را به عقب برمی‌گرداند و به اردوگاه‌های خود می‌روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha