۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون در آذربایجان غربی جذب شد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: متقاضیان تسهیلات مکانیزاسیون با بیش از ۲۷۵ میلیارد تومان درخواست به بانک‌ها معرفی و ۱۳۰ میلیارد تومان در ابن بخش جذب شد.

مجید علیوند روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در معرفی به بانک‌ها ۲۱۷ درصد افزایش ثبت شده‌ که منجر به جذب و خریداری ۱۰۶ دستگاه تراکتور، ۲۶ دستگاه کمباین، ۵۹۶ دستگاه انواع دنباله بند و ادوات کشاورزی و یک دستگاه تجهیزات دام و طیور ابزیان شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۵ میلیارد تومان امسال اعتبارات مکانیزاسیون استان است که برای ۶ ماهه اول ابلاغ شده است، اظهار کرد: سهمیه ابلاغی سال گذشته ۱۰۸ میلیارد تومان بود که ۱۲۰ درصد آن جذب شده‌است.

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ضریب مکانیزاسیون در استان ۱.۸۷ اسب بخار در هکتار است.

۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون در آذربایجان غربی جذب شد

وی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری موجب مصرف بهینه انرژی، بذر و سایر نهاده ها می‌شود، اضافه کرد: افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی از دیگر مزایای افزایش سطح مکانیزاسیون است.

علیوند با اشاره به اینکه با توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، بخشی از مشکلات حوزه تولید حل خواهد شد، گفت:‌ با افزایش ضریب مکانیزاسیون، استقبال جوانان به فعالیت های کشاورزی نیز افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۱۸ تا ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تولیدی در کشور حدود ۶ میلیون تن در آذربایجان‌غربی و در سطح ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تولید می‌شود؛ عمده‌ترین تولیدات این استان شامل سیب درختی، چغندرقند و گندم است.

بیشتر بخوانید؟

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان غربی به ۱.۸ اسب بخار رسید

افراد می‌توانند در صورت داشتن پروانه فعالیت در بخش دامداری و یا کشاوری و یا شرایط عمومی گرفتن تسهیلات وارد سامانه وزارت جهاد کشاورزی شده و برای تسهیلات ثبت نام کنند. افراد از طریق سامانه به بانک‌ها معرفی و پس از تشکیل پرونده می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

حدود ۵۰ هزار تراکتور، یک هزار و ۲۰۰ کمباین و ۱۳۰ هزار دستگاه ادوات دنباله بند در استان در اختیار بخش کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha