وعده صادق، خالق امید برای ۴۰۰ دانشجوی ساوجی

ساوه- ایرنا- عملیات احداث خوابگاه دانشجویی دانشکده علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی ساوه از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان مرکزی بوده که آغاز به کار آن شعله های امید به تامین رفاهیات بیشتر را در دل ۴۰۰ دانشجوی این دانشکده روشن کرده است.

به گزارش ایرنا، توسعه و تجهیز امکانات آموزشی دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی ساوه برای تربیت نیروی انسانی ارایه خدمت به بیش از ۴۰۰ هزار ساکن شهرستان های ساوه و زرندیه از جمله مصوبات سفر رییس جمهور به استان مرکزی است.

در این راستا ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار به دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه تخصیص یافته که به گفته سرپرست این دانشکده، با موافقت هیات امنا این مبلغ برای ساخت خوابگاه دانشجویی ۴۰۰ نفری مصوب شده است.

«محمود کریمی» روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی احداث ساختمان خوابگاه دانشجویی پردیس علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه اظهار کرد: این طرح با هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در کنار مجموعه پردیس به منظور پاسخگویی به رفاهیات دانشجویان احداث می شود.

وی اضافه کرد: برای این طرح علاوه بر مصوبات سفر رییس جمهور، ۹۰ میلیارد ریال از منابع استانی در اختیار سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده که انتظار می رود در سال جاری با تزریق تمام ۶۵۰ میلیارد ریالی اعتبارات بتوانیم در کمترین زمان ممکن شاهد بهره برداری از طرح باشیم.

کریمی یادآور شد: همچنین بقیه اعتبار مورد نیاز ساخت و تجهیز این طرح با مشارکت یکی از خیران فعال شهرستان در حوزه درمان تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه حدود سه هزار میلیارد ریال نیز برای ادامه مراحل ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه از محل اعتبارات سفر رییس جمهور تخصیص یافته است افزود: انتظار می رود با تحقق این مصوبات سفر رییس جمهور شاهد جهش امکانات زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان منطقه باشیم.

وعده صادق، خالق امید برای ۴۰۰ دانشجوی ساوجی

در آیین کلنگ زنی خوابگاه دانشجویی مجموعه پردیس دنشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی ساوه محمدحسن قاسمیان معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه و جمعی از مدیران و خیران حوزه بهداشت و درمان شهرستان حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، پردیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ساوه با عنوان پردیس «نیکان کاوه» در زمینی به مساحت مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع در سال ۱۳۹۵ با مشارکت یک خیر آغاز شد و هم اکنون با تکمیل تمام زیرساخت های آموزشی آماده بهره برداری است.

تا کنون ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی خیر برای ساخت ساختمان های پردیس و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات دولتی برای تهیه تجهیزات آن هزینه شده که در نتیجه تکمیل این زیرساخت ها دانشکد علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی ساوه امسال برای اولین بار شاهد پذیرش دانشجوی پزشکی بود.

هم اکنون حدود ۶۰۰ دانشجو در رشته های مختلف از جمله پزشکی، پرستاری و مامایی، اتاق عمل، هوشبری، بهداشت حرفه ای محیط کار، بهداشت عمومی، بهداشت محیط، فناوری اطلاعات سلامت و فوریت های پزشکی در حال تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha