هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

اصفهان- ایرنا- مرکز پایش و کنترل هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان روز دوشنبه کیفیت هوای مرکز این استان را برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام کرد.

براساس اعلام این مرکز، میانگین شاخص کیفیت هوا با ثبت عدد ۱۳۹ بر مدار نارنجی و وضعیت در ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان به شرح ذیل است:

کیفیت هوا در ایستگاه‌های میدان احمد آباد، ۱۵۱ (AQI) و در اتوبان شهید خرازی ۱۶۳( AQI) ثبت شد که ناسالم برای عموم مردم است.

شاخص کیفی هوا (A Q I )یا شاخص آلودگی هوا (P S I )معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکیبات نیتروژن دار- ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش می‌دهد.

هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

همچنین براساس اعلام این مرکز، میانگین کیفی هوا در سایر ایستگاه های سنجش واقع در شهرهای شاهین شهر و سگزی به شرح ذیل است که در هر ۲ شهر هوای برای گروه‌های حساس ناسالم است.

هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.در جدول زیر رنگ های قراردادی برای هر گروه وضعیت هوا نشان داده شده است.

جدول شاخص کیفی هوا

Air Quality Index

(A Q I)

وضعیت

Pollution

Standard

Index

(P S I)

۵۰ - ۰

پاک

۵۰ - ۰
۱۰۰ - ۵۱

سالم

۱۰۰ - ۵۱
۱۵۰ - ۱۰۱

ناسالم برای گروههای حساس

۲۰۰ - ۱۰۱
۲۰۰ - ۱۵۱

ناسالم برای عموم

۲۰۱-۳۰۰ بسیار ناسالم

۲۰۱-۳۰۰

بالاتر از۳۰۰

خطرناک

بالاتر از۳۰۰
به گزارش ایرنا، استان اصفهان ۲۸ شهرستان و حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که نزدیک به ۶۰ درصد از آنها در شهرها زندگی می‌کنند، این استان در سال‌های اخیر از کم‌آبی و خیزش گرد و خاک در اثر خشک شدن زآینده‌رود و تالاب گاوخونی رنج می‌برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha