۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 5428
کد خبر: 85151939
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بانوی شطرنج باز قزوینی به مقام استاد فیده رسید

قزوین - ایرنا - رییس هیات شطرنج استان قزوین گفت: ملیکا محمدی شطرنج باز قزوینی با افزایش ۱۳۰ واحدی ریتینگ بین المللی خود در مسابقات آزاد بین المللی چشمه عنوان استاد فیده (استادی فدراسیون شطرنج) را از آن خود کرد.

فاطمه افشار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محمدی شطرنج باز ۱۲ ساله قزوینی که قهرمان بزرگسالان کشور نیز به حساب می آید، در نهمین دوره مسابقات آزاد بین المللی چشمه که به میزبانی ترکیه و با حضور ۸۸ شطرنج باز برگزار شد حائز مقام نشد اما بردهای او در این رقابت ها دلیلی شد تا مرز ریتینگ بین المللی را رد کرده تا علاوه بر رسیدن به جایگاه استاد فیده بانوان WFM، رسما به اولین استاد فیده بانوان WFM استان قزوین تبدیل شود.

وی با بیان اینکه نکته قابل توجه در بحث دریافت عنوان استاد فیده تفاوت ریتینگ بین المللی در آقایان و بانوان است چرا که آقایان با رسیدن به ریتینگ ۲ هزار و ۳۰۰ به این مهم دست پیدا می کنند و این عدد در بانوان ۲ هزار و ۱۰۰ است،تصریح کرد: در حال حاضر رضا مهدوی استاد فیده آقایان با ریتینگ ۲ هزار و ۳۰۰ بالاترین جایگاه در بین شطرنج بازان استان را در اختیار دارد.

این مسوول ورزشی اظهار کرد: حضور شطرنج بازان قزوینی در رقابت های خارج از استان و کشوری همواره با کسب مدال های رنگارنگ همراه بوده و این مهم از ۲ جهت دارای اهمیت است، اول اینکه شطرنج بازان و ورزش شطرنج در استان قزوین در حال رشد است و در وهله دوم توانمندی و ظرفیت استان در این رشته را به نمایش می گذارد.

رییس هیات شطرنج قزوین با اشاره به اینکه شطرنج قزوین نسبت به سال های گذشته از روند رو به رشدی برخوردار است،گفت: مسوولان هیات، مربیان، مدرسان و داوران استان قزوین همگی در تلاش هستند تا توسعه و پیشرفت در این رشته ورزشی بیش از پیش در جامعه نمود داشته باشد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۲۴۸ شطرنج باز بیمه شده در استان قزوین فعالیت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha