۶ تیر ۱۴۰۲، ۲:۳۶
کد خبر: 85152582
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سیل مرگبار در شیلی ۲ کشته و ۳ مفقود برجای گذاشت + فیلم

تهران- ایرنا- در پی طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب‌های شدید در شیلی ۲ نفر کشته و ۳ نفر مفقود شدند.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در شرایطی که شیلی شاهد بدترین وضعیت آب و هوایی خود در یک دهه اخیر است، تداوم بارندگی شدید در روزهای اخیر باعث طغیان رودخانه‌های این کشور و وقوع سیل‌های مرگبار شده است.

سیل جاده‌ها را مسدود کرد و باعث تخلیه مرکز کشور شده است.

گابریل بوریچ رئیس جمهور شیلی پس از بازدید از مناطق سیل زده، گفت: متأسفانه ۲ نفر از شهروندان ما به دلیل سقوط درختان جان خود را از دست داده‌اند و ماموران در جست وجوی ۳ نفر دیگر هستند که در جریان سیل مفقود شده‌اند.

بوریچ افزود: بر اثر وقوع سیل حداقل ۴۱۹ نفر بی‌خانمان شده و یک هزار و ۲ نفر دیگر هم به دلیل این فاجعه به مکان‌های امن منتقل شدند.

رئیس جمهور شیلی افزود: بخش‌های مختلف شهر بندری والپارایسو نیز تحت تأثیر سیل قرار گرفته است.

کارولینا توها وزیر کشور شیلی هم با اشاره به اینکه در شهرهای والپارایسو و بیوبیو وضعیت بحرانی اعلام شده است، به ساکنان مناطق سیل‌زده هشدار داد و گفت: خیلی مراقب باشید زیرا بارندگی شدید و خطر وقوع سیل برای مدتی ادامه خواهد داشت.

به نوشته الجزیره، تغییرات آب و هوایی به طور فزاینده‌ای باعث ایجاد آب و هوای متلاطم با تغییرات شدید در شیلی شده است، به‌ نحوی که چند ماه پس از یک دوره خشکسالی شدید و آتش‌سوزی‌های پیاپی که منجر به ویرانی صدها خانه و آواره شدن افراد زیادی شد، اکنون شاهد باران‌های سیل‌آسا و وقوع سیل در مناطق مختلف این کشور هستیم.

این باران‌ها، ماه‌ها پس از یک دوره آتش‌سوزی و خشکسالی شدید می‌آیند که صدها خانه را ویران و ده‌ها نفر را در شیلی قربانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha