۶ تیر ۱۴۰۲، ۷:۳۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85152606
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی وزیران خارجه اردن و انگلیس درباره تحولات فلسطین و سوریه

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند، وزیران خارجه اردن و انگلیس تلفنی درباره همکاری‌های مشترک و همچنین تحولات فلسطین و بحران سوریه گفت وگو کردند.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن با جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس تلفنی گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره تلاش‌ها برای حل بحران‌های منطقه‌ای و دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه گفت وگو کردند.

وزیران خارجه اردن و انگلیس در این تماس تلفنی درباره سازوکارهای گسترش همکاری‌های دو جانبه در چارچوب روابط مشترک راهبردی رایزنی کردند.

دو طرف همچنین بر تمایل مشترک خود برای گسترش همکاری در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، سرمایه گذاری و دفاعی تاکید کردند.

الصفدی و کلورلی در این گفت وگوی تلفنی به تداوم تلاش‌های دو کشور برای حل بحران های منطقه‌ای و دستیابی به امنیت و ثبات پرداختند.

با توجه به تحولات اخیر در فلسطین، دو طرف تلاش‌های انجام شده برای توقف تشدید تنش‌ها در اراضی اشغالی فلسطین و پیشرفت به سمت افق سیاسی واقعی برای دستیابی به صلحی عادلانه و پایدار را بررسی کردند.

الصفدی راه دستیابی به این امر را راه حل دو کشوری بر اساس قطعنامه‌های بین المللی و مراجع ذی صلاح دانست.

در خصوص بحران سوریه، الصفدی و کلورلی تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به راه‌حل سیاسی برای این بحران و ایجاد شرایط لازم برای بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری به کشورشان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه اردن در این تماس خواستار رسیدگی به موضوع پناهجویان شد؛ چراکه به گفته وی راه حل بحران آنها در بازگشت آنها به کشورشان است و این امر مستلزم ایجاد بستر لازم برای این بازگشت است.

از سوی دیگر وزیر خارجه انگلیس از نقش اردن به عنوان شریک کلیدی در منطقه در تلاش برای تقویت امنیت، صلح و ثبات قدردانی کرد.

حدود ۱.۳ میلیون سوری در اردن زندگی می‌کنند که حدود نیمی از آنها به عنوان پناهنده در فهرست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ثبت شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha