مقام ارشد جمهوریخواه، وزیر دادگستری آمریکا را تهدید به استیضاح کرد
مک کارتی

تهران-ایرنا- کوین مک کارتی نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، مریک گارلند دادستان کل این کشور را در موضوع تحقیقات کیفری وزارت دادگستری درباره پسر رئیس جمهور تهدید به استیضاح کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: مک کارتی رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در توئیتر اظهار داشت دیوید ویس دادستان فدرال -که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین جمهوریخواه منصوب شده و نظارت بر تحقیقات درباره پرونده هانتر بایدن فرزند رئیس جمهوری را برعهده دارد- باید به سوالاتی درباره اتهامات افشاگران درباره دخالت وزارت دادگستری در این پرونده پاسخ دهد.

مک کارتی گفت: اگر اتهامات افشاگران درست باشد، این بخشی از تحقیقات گسترده تر استیضاح درباره مریک گارلند وزیر دادگستری به اتهام استفاده از وزارتخانه متبوعش به عنوان سلاح خواهد بود.

بر اساس اسناد دادگاهی که هفته پیش ارائه شد، هانتر بایدن موافقت کرده به دو تخلف خود در خصوص خودداری عامدانه از پرداخت مالیات بر درامد، اعتراف کند. وی همچنین با توافقی برای حل و فصل اتهام مربوط به حمل غیرقانونی سلاح که می تواند از محکومیتش در این جرم جلوگیری کند، موافقت کرده است.

گارلند، شهادت افشاگر سرویس درامد داخلی را رد کرده است. این افشاگر گفته بود ویس در پرونده پسر رئیس جمهور تحت فشار وزارت دادگستری برای خودداری از تحقیقات جدی تر بوده است.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا که برخی از آنها علاقه مند به تلافی دوبار استیضاح ترامپ در زمان سلطه دموکرات ها در این مجلس هستند، چندین تحقیقات را درباره خانواده و دولت بایدن به جریان انداخته اند. ترامپ که با چندین تحقیقات و کیفرخواست فدرال مواجه است برای شرکت دوباره در انتخابات سال ۲۰۲۴ وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شده است.

به گزارش ایرنا، پیشتر تد کروز سناتور جمهوری‌خواه پیام های رد و بدل شده میان هانتر بایدن و یک تاجر چینی را سوء‌استفاده از قدرت دانست و استیضاح جو بایدن را خواستار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha