بوکس در میدانی سرنوشت‌ساز؛ شانسی که نباید از مشتزنان‌ گرفته شود

تهران- ایرنا- رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی هانگژو حکم انتخابی المپیک را دارد و بر این‌ اساس اعزام تیم کامل یک ضرورت است تا مشتزنان کشورمان شانس رسیدن به پاریس را از دست ندهند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، بازی‌های آسیایی هانگژو مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد و ستاره‌های رشته‌های ورزشی مختلف برای رسیدن به موفقیت، در این رویداد مهم قاره‌ای به میدان می‌روند.

بازی‌های آسیایی همواره از اهمیت بالایی برای ورزش ایران برخوردار بوده، اما امسال اهمیت این مسابقات بزرگ برای برخی از رشته‌ها چند برابر شده است.

بوکس رشته‌ای‌ است که بازی‌های آسیایی هانگژو، مسیری برای رسیدن به المپیک پاریس برای آن محسوب می‌شود و بر این اساس حضور و موفقیت در آن، بسیار مهم و البته دشوار است.

در واقع اکنون برای بوکس ایران، ۲ رویداد کسب سهمیه المپیک وجود دارد. ابتدا بازی‌های آسیایی هانگژو و سپس مسابقات جهانی که با توجه به جایزه ۴۰۰ هزار دلاری برای قهرمانان و حضور ستاره‌های بوکس دنیا، مشتزنان کشورمان شانس چندانی ندارند تا از طریق پیکارهای جهانی به المپیک برسند.

بر این اساس، حضور با ترکیب کامل‌ در هانگژو و استفاده از بوکسورهای مجرب راه بسیار منطقی‌تر خواهد بود. رقابت‌های بوکس هانگژو در هفت وزن المپیکی برگزار می‌شود و شنیده می‌شود ستاد بازی‌های‌ آسیایی در نظر دارد تا ۵ بوکسور کشورمان به همراه ۲ مربی را به هانگژو اعزام کند.

با این حال انتظار می‌رود با توجه به اینکه بوکس مثل برخی رشته‌ها نیست‌ که مراحل مختلف کسب سهمیه داشته باشد و هانگژو تنها راه قابل دسترسی پیش‌روی‌ تیم ایران برای رسیدن به پاریس است، کمیته ملی المپیک و ستاد بازی‌های آسیایی نگاه ویژه‌تری به بوکسورهای کشورمان داشته باشد تا آنها بخت رسیدن به المپیک را از دست ندهند.

مسابقات بوکس هانگژو در هفت وزن برگزار می‌شود و با توجه به شرایط فعلی تیم ملی ایران، در سبک وزن نمی‌توان شانسی برای این تیم قائل شد و نیازی به اعزام بوکسور این وزن نیست. اما در ۶ وزن دیگر، همگی ملی‌پوشان از بخت خوبی برای کسب مدال و رسیدن به سهمیه المپیک برخودار هستند و انتظار می‌رود ستاد بازی‌های آسیایی و مدیران کمیته ملی المپیک با اعزام نفرات این ۶ وزن موافقت کنند.

نکته دیگر، اهمیت اعزام تعداد مربی در رشته بوکس است چراکه اکثرا سه مربی همراه بوکسور و کنار رینگ هستند. اکنون ستاد بازی‌ها با اعزام ۲ مربی برای بوکس ایران موافقت کرده که قطعا نمی‌تواند کفاف‌ تعداد مشتزنان اعزامی را بدهد. بدیهی است حضور سه مربی می‌تواند برای آماده‌سازی نفرات در هانگژو تاثیر مثبت بسیار زیادی داشته باشد تا مشتزنان با خیالی آسوده مهیای حضور در رینگ شوند. هم‌زمانی مبارزه ۲ بوکسور ایران در هانگژو یک مساله طبیعی است و آن وقت با حضور تنها ۲ مربی، چگونه مشتزنان باید مهیا شوند و همزمان هدایت آنان روی رینگ چگونه انجام می‌شود.

اکنون پای اعتبار ورزش ایران و سرنوشت‌ بوکسورهایی‌ در میان است که سال‌های‌ سال در انتظار رسیدن به المپیک هستند و از مدیران باتجربه ورزش کشور انتظار می‌رود با حمایت از تیم و مشتزنان، مسیر را برای رسیدن آنان به پاریس هموار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha