۷ تیر ۱۴۰۲، ۶:۱۴
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85153497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابتکار دانشگاه همجوار هانگژو درآستانه بازی‌های آسیایی؛ آموزش کمک‌های اولیه و CPR

تهران- ایرنا- دانشگاه مدرس هانگژو در کشور چین در آستانه میزبانی این شهر از بازی‌های آسیایی، در ابتکاری قابل‌توجه و کاربردی اقدام به آموزش کمک‌های اولیه و روش‌های احیا به دانشجویان کرده است.

به گزارش ایرنا، بازی‌های آسیایی هانگژو که در ابتدا قرار بود سال ۲۰۲۱ برگزار شود، به‌دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ یک سال به‌تعویق افتاد و در ادامه نیز کشور چین با تعویق دوباره، برگزاری آن را به سال ۲۰۲۳ موکول کرد.

در آستانه این رقابت‌ها که از ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر(اول تا ۱۶مهر) برگزار خواهد شد، دانشگاه مدرس هانگژو(Hangzhou Teachers College) در ابتکاری مفید و کاربردی اقدام به آموزش روش‌های احیا(CPR) و ارائه کمک‌های اولیه به دانشجویان کرده است.

لین چِن‌هونگ، ممدکار گروه صلیب سرخ مستقر در محوطه این دانشگاه که در منطقه یوهانگ در شهر هانگژو واقع شده، می‌گوید: ما اتاقک‌های تجریه و آموزش عملی کمک‌های اولیه را اینجا ایجاد کردیم چون حدود ۶۰ درصد از دانشجویان در نزدیکی این منطقه(هانگژو) زندگی می‌کنند و ترافیک انسانی باعث می‌شود دانشجویان در چنین شرایط احتمالی قرار بگیرند.

به گفته وی، انتظار می‌رود که هر ساله حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دانشجو دو مهارت کمک‌های اولیه(احیا و مانور هایملیش یا کشش شکمی/از مهمترین اقدامات حیاتی در فوریت‌های پزشکی) را در این اتاقک‌ها بیاموزند و برآورد می‌شود ۶۰ تا ۷۰درصد آنها در جلسات رسمی آموزش کمک‌های اولیه ثبت نام و گواهینامه معتبر دریافت کنند.

وی افزود: امیدواریم که این اتاقک‌ها به افزایش میل و علاقه‌مندی دانشجویان به کمک‌های اولیه منجر شده و آنها را نسبت به فراگرفتن این مهارت‌های حیاتی، ترغیب شوند.

همزمان با اینکه هانگژو و پنج شهر همجوار خود را برای میزبانی از نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی مهیا می‌کنند، لین می‌گوید که چنین ابتکارهایی برای جذب داوطلبان برای فعالیت در جشنواره‌های ورزشی همچون بازی‌های آسیایی انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha