پنج مددجوی زندان رجایی شهر کرج با رضایت اولیای دم آزاد شدند

کرج - ایرنا - مدیر زندان رجایی شهر کرج گفت: زمینه رهایی پنج زندانی متهم به قصاص با تلاش واحد مددکاری این زندان و رضایت اولیای دم در سال جاری فراهم شد.

"الله کرم عزیزی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با پیگیری بی وقفه واحد مددکاری این زندان و پیگیری های مستمر و تلاش بی وقفه برای اخذ رضایت اولیای دم باعث رهایی پنج مددجوی مجازات قصاص شد.

وی اضافه کرد: پیگیری های مستمر مددکاران زندان برای محکومین به قصاص برای اخذ رضایت از طریق مراجعات مکرر و ملاقات با اولیاء دم، کمک خیرین، محاکم قضایی، شوراهای حل اختلاف، برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش از جمله اقدامات حمایتی برای نجات مددجویان محکوم به قصاص بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حداقل و حداکثر زمان تحمل کیفر برای محکومین بین ۱۲ تا ۲۴ سال بوده که با تلاش واحد مددکاری و کمک نیکوکاران به رضایت و گذشت اولیاء دم انجامید و از زندان آزاد شدند.
عزیزی گفت: وجود مشکلات مالی بین طرفین، درگیری و ایجاد سوء تفاهم از عوامل اصلی ارتکاب به قتل مددجویان قصاصی بوده است.

مدیرزندان رجایی شهر یادآور شد که واحد فرهنگی این زندان ضمن ایجاد زیر ساخت‌ها، امکانات و ظرفیت های موجود شرایط شرکت مددجویان در کلاس های مختلف فرهنگی، قرآنی، احکام، اخلاق، عقاید و.در طول دوران محکومیت را با هدف تغییر شخصیت و اصلاح و تربیت آنان فراهم نموده است.
وی بیان کرد: اقدام برای صلح و سازش، اخذ رضایت و گذشت اولیاء دم در عرصه اصلاح و تربیت از ماندگارترین اقدامات مثبت واحد مددکاری زندان است.
زندان رجایی شهر یکی از چهارزندان مستقر درکرج است که زیر نظر اداره کل زندان های استان تهران اداره می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha