۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85153961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اشتغالزایی ۹۰۰ هزار نفری گلخانه ها در برنامه هفتم توسعه برنامه ریزی شده است

قزوین - ایرنا - مجری طرح توسعه گلخانه های کشور گفت: ایجاد ۹۰۰ هزار فرصت شغلی با اجرای طرح های گلخانه ای در ۱۵۰ هزار هکتار طی برنامه هفتم توسعه برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی لطفی زاده روز چهارشنبه در نشست تخصصی مدیران باغبانی کشور افزود: ۹ هزار هکتار گلخانه سبزی و صیفی جات و میوه در کشور با مراحل پیشرفت مختلف در دست مطالعه و احداث قرار دارد.

این مسوول با بیان اینکه بایستی با برنامه ریزی مناسب و تحرک شرکت شهرک های کشاورزی شاهد بهره برداری هرچه زودتر این گلخانه ها باشیم، خاطرنشان کرد: الگوی توسعه گلخانه ها در کشور هر چه سریع تر باید تدوین، نهایی و عملیاتی شود تا در این حوزه به چشم اندازهای ترسیم شده دست پیدا کنیم.

مجری طرح توسعه گلخانه های کشور اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه، ایجاد ۱۵۰ هزار هکتار گلخانه در کشور هدف گذاری کرده که برای تحقق این رقم همه ظرفیت های موجود را باید بسیج کنیم.

به گفته این مسوول حوزه گلخانه ای، تحقق برنامه یاد شده موجب اشتغالزایی برای حدود ۹۰۰ هزار نفر و تولید بیش از ۲۴ میلیون تن محصول خواهد شد که بدون شک انجام این کار در کمک به تامین امنیت غذایی جامعه و ارزآوری برای کشور موثر واقع می شود.

وی، توسعه گلخانه ها را موجب ارتقای سطح بهره وری در بخش کشاورزی دانست و یادآور شد: با توجه به کمبود منابع آبی ناگزیر هستیم تا به سمت انتقال کشت های باز به فضاهای گلخانه ای حرکت کنیم.

مجری طرح توسعه گلخانه های کشور اظهار کرد: در کنار توسعه گلخانه ها، ایجاد پایانه های صادراتی نیز هدف گذاری شده است تا فعالیت در بخش گلخانه بتواند توجیه اقتصادی داشته باشد و در همین زمینه پنج پایانه صادراتی کشاورزی در نقاط مختلف کشور احداث می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha