برداشت نخود از ۵۰ هزار هکتار اراضی آذربایجان غربی آغاز شد

ارومیه - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه کشت نخود در مزارع استان امسال ۳۰ درصد کاهش داشته است، گفت: برداشت محصول نخود از سطح ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان آغاز شد.

مهدیه فلاح روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته و دلیل این کاهش سطح افزایش تمایل کشاورزان به کشت گندم است.

وی ادامه داد: پیش بینی تولید نخود برای امسال ۲۵ هزار و ۲۰۰ تُن است و ارقام کشت شده شامل آتا، آنا، سعید، گوکسو و ارقام محلی است.

فلاح اظهار کرد: کشت نخود در استان به صورت پاییزه، انتظاری و بهاره است و بیشترین سطح نخود در شهرستان‌های بوکان، ارومیه، مهاباد و شاهیندژ کشت می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه برداشت به صورت دستی و مکانیزه خواهد بود، گفت: اکثر محصول کشت شده دیم بوده و از کل سطح زیر کشت ۲۹۰ هکتار آبی است.

برداشت نخود از ۵۰ هزار هکتار اراضی آذربایجان غربی آغاز شد

فلاح با اشاره به کشت لوبیا و عدس در استان اضافه کرد: سطح زیر کشت عدس نیز ۹۵۰ هکتار بوده ولی جمعبندی سطح زیر کشت لوبیا به علت اینکه به تازگی کشت شده، انجام نشده‌ است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: برداشت نخود از سطح مزارع استان تا اواخر شهریور با توجه به شرایط آب و هوایی مناطق مختلف استان تداوم دارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است که ۱۲۰ هزار هکتار آن باغ بوده و بقیه مزارع غلات است، سالانه حدود ۷۰ هزار هکتار حبوبات در این استان کشت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha