رشد اقتصادی سال گذشته آذربایجان‌غربی به ۳.۸ درصد رسید/ سه‌دهم درصد بیشتر از کشور

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به رسیدن رشد اقتصادی سال گذشته این استان به ۳.۸ درصد گفت: این رقم، سه‌دهم (۰.۳) درصد بیشتر از نرخ رشد در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد کرمی روز چهارشنبه در همایش روز ملی اصناف افزود: سال گذشته ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در آذربایجان غربی جذب شد که رقمی قابل توجه بود.

وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته ۱۱۰ درصد پیش بینی‌های صورت گرفته در حوزه اشتغال، فرصت شغلی در آذربایجان‌غربی ایجاد و ثبت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: با تلاش‌های همه حوزه های اقتصادی استان به ویژه حوزه اصناف، نرخ بیکاری از ۱۲.۴ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۸.۶ درصد در سال گذشته رسید.

کرمی اظهار کرد: با این رقم، بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در بین استان‌ها داشتیم که این امر قابل افتخار است.

رشد اقتصادی سال گذشته آذربایجان‌غربی به ۳.۸ درصد رسید/ سه‌دهم درصد بیشتر از کشور

وی با اشاره به اینکه یک سری انتظارات از اصناف داشته و از امسال مسوول سازی را در اتحادیه‌ها در برنامه کاری خود داریم، گفت: در خیلی حوزه‌های اصناف اتفاقاتی می افتد که خوشایند نیست و البته باید توجه داشت که فقط برخی افراد سعی می‌کنند چهره اصناف را خراب کنند که خود اصناف باید مقابل این افراد بایستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی‌ و امام جمعه ارومیه هم در این آیین با بیان اینکه یک چهارم مردم ایران در حوزه اصناف فعالیت دارند و ارتزاق می‌کنند، ‌ گفت: اصناف همواره از معتمدان در جامعه بوده اند و پشتیبان فعالان دینی و حوزه‌های علمیه بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره به اینکه در اغتشاشات هم اصناف با اغتشاشگران مقابله کردند، افزود: اصناف این سابقه نیک را حفظ کنند و اجازه خدشه وارد کردن به این سابقه را ندهند.

رشد اقتصادی سال گذشته آذربایجان‌غربی به ۳.۸ درصد رسید/ سه‌دهم درصد بیشتر از کشور

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات اصناف باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: موضوع عدالت مالیاتی در حوزه اصناف بسیار مهم است و باید در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه آشنایی با احکام تجارت و بازار را برای اصناف بسیار مهم دانست و اظهار کرد: پشتیبانی از ولایت فقیه و انقلابی بودن تنها راه‌ مقابله با چشم طمع دشمن و پیشرفت و توسعه کشور است که اصناف در این خصوص همواره پیشرپ هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی‌ گفت: بازار همواره انقلابی بوده و از پیشروان در این حوزه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha