اجرای یکصد پروژه برق منطقه ای در خوزستان / هیچگونه صادرات برق در خوزستان وجود ندارد

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه هیچگونه صادرات برق در استان انجام نمی‌شود و این امر به صفر رسیده است گفت: این شرکت حدود یکصد پروژه در دست اقدام دارد که این طرح‌ها درجهت تقویت شبکه برق و رضایتمندی مشترکان برق اجرا خواهد شد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا ، محمود دشت بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره برگزار شد با بیان اینکه امسال پیک بار هشت هزارو ۹۷۴ مگاواتی به ثبت رسید ، اظهار کرد : این میزان نسبت به ۱۰ هزارو ۲۸۷ مگاوات مورد نیاز مصرف ، پیش‌بینی شده است و مابقی این میزان با طرح های صرفه جویی جبران خواهد شد.

وی ادامه داد : سال گذشته ۸۳ روز دمای بالای ۴۶ درجه را از نیمه اردیبهشت در خوزستان تجربه کردیم که همین عامل باعث بالارفتن ریسک آسیب در تجهیزات خواهدشد.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه امسال انتظار افزایش پیک مصرف نسبت به سال قبل را نداشتیم ، افزود : امسال پیک هشت هزارو ۵۶۰ مگاواتی را در ۲۳ خرداد داشتیم که معادل ۹۷ درصد پیک هشت هزارو ۸۰۶ در سال ۱۴۰۱ بود .

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه امسال هوای استان خوزستان نسبت به سال قبل بهتر بود، گفت : امسال میزان بار مصرف برق در شبکه نسبت به سال قبل افزایش داشته است که ضروری است الگو مصرف از طرف مشترکان رعایت شود.

متوسط بار مصرفی برق در خوزستان ۶ هزار مگاوات ثبت شده است

دشت‌بزرگ با اشاره به روند افزایش مصرف در ۲ ماه تیر و مرداد امسال ، خاطرنشان کرد : متوسط بار مصرفی برق در استان ۶ هزار مگاوات ثبت شده است که این میزان نسبت به سال قبل سه درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی از میزان مصرف برق خانگی و صنعتی گفت و افزود : سال گذشته ۸۳ درصد مصرف خانگی و ۱۳ درصد مصرف صنعتی ثبت شده است که نیاز به همراهی بیشتر مردم با صنعت برق را می‌طلبد.

دشت بزرگ ادامه داد: براساس اطلاعات و آمار سال ۱۴۰۱ میزان ۶ هزارو ۵۰۰ مگاوات مصرف را بار سرمایشی به خود اختصاص داد که این میزان ۷۲ درصد از کل بار شبکه به میزان هفت هزارو ۳۱۰ مگاوات بار خانگی در سال ۱۴۰۱ است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به وضعیت نیروگاه‌های استان گفت : امسال نیروگاه های آبی هشت هزارو ۱۴۲ مگاوات ، حرارتی پنج هزارو ۵۷۸ مگاوات ، خارج صنعت یکهزارو ۹۷۰ مگاوات برق تولید کردند.

انعقاد ۲۰ تفاهم نامه با صنایع خوزستان

وی با بیان اینکه ۲۰ تفاهمنامه با صنایع استان منعقد شده است ، افزود : دراین تفاهمنامه‌ها مقرر شد که صنایع برای کاهش بار شبکه زمان فعالیت خود را به ساعات خارج از پیک منتقل کنند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به کاهش ۳۴ درصدی مصرف با تغییر ساعت ادارات گفت: طرح مدیریت مصرف از ۱۶ خرداد با عنوان تغییر ساعت کار ادارات از ۶ صبح تا ۱۳ اجرا شد که همین عامل باعث کاهش چشمگیر بار شبکه نسبت به مدت قبل از اجرای این طرح شد .

دشت بزرگ با اشاره به ۲۶ پروژه‌ بهره برداری شده از مهر ماه سال گذشته تاکنون برای گذر از پیک تابستان ۱۴۰۲ گفت: ۱۶ پروژه توسعه‌ای پست و ۱۰ خط با اعتباری بالغ بر ۵۴ هزارو ۳۴۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی افزود: ۴۲ پروژه برق پیشبینی شده است که از این تعداد ۹ پروژه وزارت نیرو در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه هیچ برنامه ای برای قطع برق صنایع درنظر گرفته نشده است ادامه داد : به هیچ وجه در تابستان برق صنایع قطع نخواهد شد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha