بیش از ۳۰۰هزار راس دام سبک در کشور برای عید قربان عرضه شد

اهواز - ایرنا - رییس شورای تامین‌کنندگان دام کشور گفت: بیش از ۳۰۰هزار راس دام سبک در روزهای اخیر در بازارها و میادین دام سراسر کشور برای ادای نذر در عید سعید قربان عرضه شد.

منصور پوریان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در اهواز با بیان اینکه عرضه دام در میادین و بازار دام به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد تا هیچ گونه کمبودی احساس نشد افزود: امسال عرضه دام سبک برای عید قربان در مقایسه با سال گذشته بسیار گسترده‌تر بود ولی از خرید دام سنیگین استقبالی نشد.

وی قیمت هر راس دام سبک(گوسفند و بز) را بین ۳۵ تا ۷۵ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: همچنین در برخی مناطق کشور از جمله کلانشهر اهواز هرکیلوگرم دام زنده سبک کمتر از ۱۵ میلیون ریال است.

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور در ادامه افزود:تقاضای دام زنده امسال (عید قربان) در مقایسه با سال گذشته بسیار کمتر بود که دلیل اصلی آن گرانی بود.

پوریان افزود: بیشتر تقاضای خرید، برای دام‌های با وزن پایین بود ولی برای دام سبک سنگین وزن مشتری چندانی نبود و این مساله پرواربندها و دامداران سنتی را با مشکلاتی رو به رو کرده است.

وی علت اصلی گرانی دام زنده را افزایش قیمت نهاده های دامی بیان کرد و افزود: افزایش قیمت گوشت قرمز تازه، روی میزان مصرف مردم تاثیر زیادی گذاشته است.

رییس شورای تامین‌کنندگان دام کشور به میزان کاهش مصرف عمومی گوشت قرمز اشاره‌ای نکرد.

پوریان در ادامه افزود: هم اکنون شرایط به گونه‌ای است که عرضه دام (سبک و سنگین)از تقاضا پیشی گرفته است.

وی میزان زایش‌ها(دام) را با توجه شرایط به آب و هوایی و بهبود شرایط مراتع مناسب توصیف کرد و خواستار صدور مجوز برای صادرات دام زنده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha