۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاهای اردبیل اختصاص یافت

اردبیل - ایرنا - فرماندار اردبیل از اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاهای درگیر تنش آبی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد اعتماد اعجازی روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت آب شرب روستاهای شهرستان اردبیل گفت: این مقدار اعتبار با پیگیری مسئولان استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای آبرسانی به روستاهای درگیر تنش آبی در شهرستان اردبیل اختصاص یافت.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱ روستا در بخش مرکزی، چهار روستا در بخش ثمرین و پنج روستا در بخش هیر شهرستان اردبیل با تنش آب رو به رو هستند و قرار است اعتبارات لازم برای آبرسانی به این روستاها از این ۹۰ میلیارد ریال اختصاص یافته، تامین شود.

فرماندار اردبیل اظهار کرد: در کنار کاهش بارندگی، فقدان مدیریت مناسب مصرف آب و عدم صرفه‌جویی در مصرف در حوزه‌های کشاورزی و آشامیدنی و تداوم خشکسالی باعث کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی و نیز خشک شدن بسیاری از رودخانه‌ها و چشمه‌ها و در نتیجه تشدید تنش آبی در روستاها شده است.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف بهینه آب، بیان کرد: برای تامین آب مطمئن و پایدار، مدیریت مصرف بهینه آب از سوی مردم مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از تنش آبی در شهرستان اردبیل است.

اعتماد اعجازی اضافه کرد: برای جلوگیری از تنش آبی و مواجه نشدن با بحران آبی برنامه ریزی‌های خوبی انجام و پروژه های مختلفی در شهرستان اردبیل در حال اجرا است.

وی توسعه طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی را برای مدیریت مصرف آب بسیار ضروری دانست و ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۸۰ درصد از اراضی سیب زمینی شهرستان اردبیل تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه خشکسالی همچنان بخش کشاورزی اردبیل را تهدید می‌کند، گفت: کشاورزان علاوه بر استفاده بهینه از آب، محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت تداوم خشکسالی بخشی از خسارت‌های وارده از طریق صندوق بیمه کشاورزان جبران شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha