بنیاد مسکن ۶۶ میلیارد تومان به طرح هادی روستاهای تربت‌حیدریه و مه ولات اختصاص داد

تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اختصاص ۶۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌ هادی روستایی برای شهرستانهای تربت‌حیدریه و مه ولات در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا صالحی روز پنجشنبه در جلسه تشریح قوائد و بخشنامه‌های جدید بنیاد مسکن و پیگیری سهیمه قیر رایگان دولتی در جمع دهیاران سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات که در دانشگاه تربت‌حیدریه برگزار شد، گفت: ۳۶ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان از این اعتبار برای تربت‌حیدریه و بقیه برای شهرستان مه‌ولات در نظر گرفته شد.

وی افزود: البته شهرستان زاوه چون جزو مناطق کم برخوردار است، منابع دیگری برایش در نظر گرفته‌ایم.
وی در تشریح تخصیص اعتبار یاد شده گفت: ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و بقیه از محل اعتبارات استانی خراسان رضوی تامین خواهد شد.
صالحی در پیوند با موضوع تامین قیر رایگان برای روستاها نیز اظهار کرد: مقرر شده است دهیاران بابت آسفالت روستاها هیچ مبلغی نپردازند و در مقابل از محل قیر تهاتری هزینه آسفالت روستای خود را نیز تسویه کنند.
وی افزود: روستاهایی مشمول این مصوبه می‌شوند که زیرسازی و جدول‌گذاری در آنها انجام و مهیای آسفالت است که در این رابطه لیست آنها را دهیاران با کمک بنیاد مسکن شهرستان به ستاد مرکزی اعلام تا قیر مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دهیم.
صالحی پیش بینی کرد: با اختصاص قیر رایگان آسفالت روستاهای مورد نظر تربت حیدریه و مه ولات تا پایان شهریور امسال انجام شود.

بنیاد مسکن ۶۶۰ میلیارد تومان به طرح هادی روستاهای تربت‌حیدریه و مه ولات اختصاص داد

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین در پاسخ به درخواست اکثر قریب به اتفاق دهیاران حاضر در جلسه مبنی بر قرار گرفتن در لیست روستاهای هدف گردشگری گفت: مطابق قانون برنامه ششم توسعه و بر اساس تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اسامی روستاهای دارای بافت با ارزش یا قابلیت گردشگری باید به وزارتخانه تخصصی (میراث فرهنگی) اعلام تا نام آنها در فهرست روستاهای واجد شرایط تامین اعتبار سال جاری از سوی این وزارتخانه قرار گیرد.
صالحی تصریح کرد: شایسته است دهیاران با کمک بنیاد مسکن هر شهرستان این روستاها را اعلام تا اسامی آنها را به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کنیم.
نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تفاوت قیمت قیر تهاتری در بازار آزاد و نرخ دولتی آن خطاب به دهیاران گفت: اجازه ندهید کار تعطیل و پیمانکار با این قیر سود مضاعفی نصیبش شود.
محسن زنگنه افزود: آنچه که در مجلس پیگیر آن بوده و هستیم ؛ اختصاص قیر تهاتری برای شتاب گرفتن عمران روستایی و رفع مشکل روستاییان است.

تربت حیدریه و زاوه در مرکز خراسان رضوی و مه ولات در جنوب استان قرار دارد و مزیت نسبی این سه شهرستان عمدتا در حوزه کشاورزی و تجارت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha