نوجوانان ایران از رسیدن به فینال بازماندند؛ ضعف خط دفاعی و بی‌دقتی مهاجمان

تهران- ایرنا- تیم فوتبال نوجوانان ایران با قبول شکست سنگین سه بر صفر مقابل ژاپن از رسیدن به فینال جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا بازماند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا و در دیداری حساس، تیم فوتبال نوجوانان ایران برابر ژاپن قرار گرفت و در روزی که مدافعانش عملکرد بسیار ضعیفی داشته و مهاجمان نیز بی‌دقت بودند، متحمل شکست سنگین سه بر صفر شد و از رسیدن به فینال بازماند.

نوجوانان ایران از رسیدن به فینال بازماندند؛ ضعف خط دفاعی و بی‌دقتی مهاجمان

تیم ایران که با صعود به نیمه‌نهایی، مجوز حضور در جام‌جهانی این رده سنی را کسب کرده بود، بازی را تهاجمی آغاز کرد اما ژاپنی‌ها خیلی زود تسلط بیشتری بر روند بازی پیدا کردند.

در دقیقه دهم، حمله ژاپنی‌ها از جناح چپ با غلت مدافعان ایران همراه شد تا توپ به رویونسوکه یادا رسیده و شوت او پس از برخورد به بازیکن ایران، تغییر مسیر داد و درون دروازه قرار گرفت تا گل نخست بازی رقم بخورد.

در دقیقه ۲۰ اشتباه عجیب دروازه‌بان ژاپن موجب شد تا تیم ایران در آستانه گلزنی قرار بگیرد اما کسری طاهری به شکلی باورنکردنی نتوانست گلزنی کند.

نوجوانان ایران از رسیدن به فینال بازماندند؛ ضعف خط دفاعی و بی‌دقتی مهاجمان

در دقیقه ۲۵، ورود توپ به محوطه جریمه ایران و تعلل چند مدافع موجب شد تا موچیزوکی دومین گل ژاپن را به نام خود بنویسد.

در دقیقه ۴۵ داور نقطه پنالتی را به سود ایران نشان داد اما لحظاتی بعد تصمیمش را عوض کرد. داور خطای هند مهاجم ایران را گرفت که در تصاویر تلویزیونی مشخص شد تصمیم او درست بوده است.

در دقیقه ۵۵، به دلیل شرایط نامساعد جوی و رعد و برق شدید، داور بازی را متوقف کرد و از اعضای تیم‌ها خواست تا به رختکن بروند. پس از ۱۰ دقیقه و بهبود شرایط، بازی پیگیری شد.

نوجوانان ایران از رسیدن به فینال بازماندند؛ ضعف خط دفاعی و بی‌دقتی مهاجمان

در ادامه تلاش‌های ایران سودی نداشت و ژاپن به طور کامل توپ و میدان را در اختیار داشت.

در دقیقه ۷۳، رویونسوکه ساتو با یک ضربه ایستگاهی موفق شد سومین گل سامورایی‌ها را وارد دروازه ایران کرده و برتری تیمش را قطعی کند.

ترکیب ابتدایی ایران:

ارشا شکوری، نیما اندرز، حسام نفری، علیرضا همایی‌فرد، عرفان درویش‌عالی (کاپیتان)، اسماعیل قلی‌زاده، امیرمحمد رزاقی‌نیا، کسری طاهری، ابوالفضل زمانی، رضا غندی پور و ماهان صادقی

عصر امروز در دومین دیدار نیمه‌نهایی، کره‌جنوبی به مصاف ازبکستان می‌رود تا تکلیف دیگر تیم فینالیست مشخص شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha