۱۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85156306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ائتلاف نتانیاهو قافیه را به رقیب می‌بازد

تهران-ایرنا- نتایج آخرین نظرسنجی در سرزمین های اشغالی از افول تدریجی جایگاه ائتلاف کنونی حاکم به ریاست «بنیامین نتانیاهو» در بین صهیونیستها از زمان به قدرت رسیدن حکایت دارد؛ به گونه ای که اگر امروز انتخابات پارلمانی برگزار شود، ائتلاف مخالفان اکثریت کرسی ها را کسب خواهد کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی معاریو براساس نتایج نظرسنجی خود اعلام کرد که اگر انتخابات امروز برگزار شود، ائتلاف کنونی حاکم به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر ۵۳ کرسی را کسب خواهد کرد؛ درحالی که ائتلاف مخالفان به ریاست یائیر لاپید و بنی گانتس نخست وزیر اسبق و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی ۶۷ کرسی را در پارلمان از آن خود خواهند کرد.

بر اساس این نظرسنجی، در ائتلاف کنونی حاکم حزب لیکود ۲۷ کرسی، حزب صهیونیسم دینی ۵ کرسی، حزب عوتسما یهودیت ۵ کرسی، حزب شاس ۹ کرسی و حزب یهودوت هتوراه ۷ کرسی را بدست خواهند آورد و در ائتلاف مخالفان، حزب «اتحاد» به ریاست بنی گانتس ۲۸ کرسی، یش عتید به ریاست یائیر لاپید ۱۹ کرسی، اسرائیل بیتینو به ریاست اویگدور لیبرمن ۵ کرسی، لیست یکپارچه عربی ۵ کرسی، جبهه تغییر عربی ۶ کرسی و حزب میرتس ۴ کرسی را در پارلمان از آن خود خواهند کرد.

این نظرسنجی نشان می دهد که بنی گانتس مناسب فرد برای ریاست کابینه رژیم صهیونیستی است زیرا ۳۹ درصد شرکت کنندگان در نظر سنجی به او رای دادند؛ درحالی که نتانیاهو ۳۵ درصد آرا را در این زمینه به خود اختصاص داد.

پیش از این نیز نتایج نظرسنجی توسط رسانه‌های رژیم صهیونیستی نشان داد که محبوبیت بنیامین نتانیاهو و ائتلاف او همچنان در حال کاهش است و بنی گانتس وزیر جنگ سابق این رژیم از موقعیت بهتری برای احراز نخست وزیری برخودار است.

در سرزمین‌های اشغالی حزب یا ائتلافی می‌تواند تشکیل کابینه دهد و نخست وزیر از میان آن انتخاب شود که بتواند از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی، ۶۱ کرسی را به دست آورد. با این احتساب در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی در شرایط کنونی، ائتلاف مخالفانِ کابینه کنونی نتانیاهو به تنهایی موفق خواهند شد تا تشکیل کابینه را تشکیل دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha