سه هکتار از جنگل‌های بلوط گیلانغرب در آتش سوخت

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار گیلانغرب گفت: سه هکتار از جنگل‌های بلوط کوه زرد در این شهرستان مشرف به «تق توق» در آتش سوخت.

«وحید محمدی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش سوزی جنگل های بلوط کوه زرد از توابع شهرستان گیلان غرب شب گذشته رخ داد که با همکاری و تلاش نیروهای منابع طبیعی و انجمن سبز و هلال احمر، شهرداری، ورزش و جوانان، امور عشایری، تحت نظارت و راهبری میدانی مدیریت بحران شهرستان بطور کامل مهار شد.

وی اظهار کرد: در پی فراخوان مدیریت بحران جهت مهار آتش سوزی ادارات صنعت و معدن، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروهای پادگان ثابت‌خواه اعلام آمادگی و در محل حضور پیدا کردند که با تلاش و اهتمام باعث مهار آتش شدند.

فرماندار گیلانغرب در ادامه گفت: این آتش سوزی روز گذشته رخ داد که علت آن در دست بررسی است و بلافاصله با وقوع آتش سوزی دستگاه های امدادی و ماشین آلات اطفای حریق به محل اعزام شدند.

محمدی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون پنج فقره آتش سوزی در مزارع و مراتع جنگلی این شهرستان رخ داده که در نتیجه این آتش سوزی ها ۱۸۷ هکتار از مزارع کشاورزی و هفت هکتار از ارتفاعات جنگلی این شهرستان طعمه حریق شده است.

او گفت: توجه به گرمای هوا و خشک بودن گیاهان مرتعی و مزارع احتمال بروز آتش سوزی مزارع و مراتع و اراضی کشاورزی به مراتب بیشتر می شود از این رو کشاورزان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، برداشت گندم از مجموع ۳۲ هزار هکتار از مزارع گیلانغرب آغاز شده که طبق پیش بینی های اولیه جهاد کشاورزی این شهرستان امسال ۵۵ هزارتُن گندم از مزارع دیم و آبی شهرستان برداشت خواهد شد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت و ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ و ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha