برنامه جهانی غذا: بودجه برای کمک به افغانستان در حال اتمام است

تهران- ایرنا- برنامه جهانی غذا اعلام کرده است که بودجه این سازمان بین المللی برای کمک به مردم افغانستان تا سه ماه دیگر تمام می‌شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری جمهور افغانستان، «هسیائو وی لی» یکی از مدیران برنامه جهانی غذا گفته است: کمک‌های این نهاد برای پنج میلیون نفر تا چند ماه دیگر ادامه خواهد یافت اما فراتر از آن، ما منابع لازم را نداریم.

وی افزود: فکر می‌کنم این موضوع فوریت وضعیت ما را نشان می‌دهد.

کم شدن کمک‌های برنامه جهانی غذا بر شدت چالش‌های مالی آژانس‌های امدادرسان در افغانستان، جایی که سازمان ملل متحد آن را بدترین بحران انسانی جهان می‌داند، افزوده است.

بر اساس برآوردهای برنامه جهانی غذا، کاهش بودجه موجود و کمک‌های مالی در ماه اوت (مرداد) آغاز می‌شود، در سپتامبر (شهریور) کاهش می‌یابد و در اکتبر (مهر)،‌ یعنی تا سه ماه دیگر تمام می‌شود.

پیش از این نیز با تشدید محدودیت‌های طالبان بر زنان،‌ مقام‌های سازمان ملل درباره کاهش بودجه این سازمان برای افغانستان هشدار داده‌ بودند.

بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا، حدود ۱۵ میلیون شهروند افغانستان به کمک نیاز دارند.

لی گفت: برنامه جهانی غذا برای ارائه کمک‌های غذایی از هم اکنون تا ماه مارس سال آینده به یک میلیارد دلار بودجه نیاز دارد.

او تاکید کرد: اگر بودجه برنامه جهانی غذا طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا اکتبر تمام شود،‌ این نهاد در افغانستان باقی خواهد ماند و کارهای دیگر خود مانند پروژه‌های تغذیه را انجام خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha