قنبرزاده: تنها ۶ تیم موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای شدند/۱۰ تیم در معرض انحلال قرار دارند

تهران- ایرنا- نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تنها ۶ تیم موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای شدند و ۱۰ تیم دیگر لیگ برتری نه مجوز حرفه‌ای دارند نه ملی، که تعداد قابل توجهی از این تیم‌ها الان ۳ دوره است که حتی مجوز ملی نیز ندارند.

به گزارش ایرنا، منصور قنبرزاده نایب رییس فدراسیون فوتبال امروز (شنبه) در نشست خبری که با موضوع تدوین و شفاف‌سازی درباره دستورالعمل ناظر بر سقف بودجه و تشریح قوانین نقل‌وانتقالاتی تشکیل شده بود، اظهار داشت: بر اساس الزامات AFC و گزارشاتی که مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال کرده، نشان می‌دهد از ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال، تنها ۶ تیم موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای شدند و ۱۰ تیم دیگر لیگ برتری نه مجوز حرفه‌ای دارند نه ملی، که تعداد قابل توجهی از این تیم‌ها الان ۳ دوره است که حتی مجوز ملی نیز ندارند.

وی افزود: ما برای اینکه نمی‌خواستیم التهاب در جامعه به وجود بیاید، چنانچه نتوانند در سال آینده استانداردهای خود را به روز کنند، به عنوان کمیته مجوز حرفه‌ای اخطارهایی را به آن ها دادیم. اکثر مشکلاتی هم که وجود داشته در خصوص مالی باشگاه‌ها بوده؛ در واقعا باشگاه‌هایی که مجوز نگرفتند صورت مالی آن‌ها زیان‌ده بوده است. زیان‌ده به این معنا می‌باشد که طبق قانون ۱۴۱ قانون تجارت چانچه یک شرکت نتواند طی سال مالی زیان‌ده باشد یا باید نیمی از سهام خود را کاهش بدهد و یا هیئت مدیره آن بیاید و از سهام‌داران تقاضای انحلال کند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ما اگر نتوانیم قانون تجارت و الزامات AFC را رعایت کنیم، ممکن است ۱۰ تیم ما در معرض انحلال قرار بگیرند. یکی از دلایلی که این فرایند انجام شده به دلیل کمک به فوتبال ماست که به سمت انحلال نرود. از ۶ باشگاهی هم که مجوز گرفتند چهار تیم سهمیه آسیا بودند و دو تیم دیگر مشمول ماده ۱۴۱، یعنی درآمدهای‌شان با هزینه‌های‌شان مطابقت نداشت و طی سال‌های گذشته زیان‌ده بودند و مالکان آنها تعهد دادند که بدهی‌های سنوات قبل را در فصل آتی جبران کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha