ظرفیت پارک علم و فناوری قزوین در اختیار اقتصاد دانش بنیان هاست 

قزوین - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری استان قزوین با اشاره به حمایت این بخش از شرکت های دانش بنیان گفت: رونق اقتصاد در گرو حرکت به سمت دانش بنیان‌ها ست و پارک علم و فناوری قزوین، ظرفیتی عظیم در این حوزه به‌شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر احمدی روز شنبه در جلسه اقتصاد دانش بنیان که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، افزود: با توجه به جایگاه صنعتی استان قزوین و وجود نخبگان و صنعتگران توانمند، رویکرد ما در پارک علم و فناوری این است که این پارک را به کانون تبلور خلاقیت جوانان نخبه و صاحب ایده تبدیل کنیم.

وی اظهار کرد : روند شکل گیری ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان و ضرورت و اهمیت تشکیل آن بسیار مهم است و امیدواریم با تشکیل این ستاد، تولیدات دانش‌بنیانی‌ها به سمت و سوی تولید اقتصادی و پایدار پیش‌ رود.
احمدی با اشاره به لزوم تشکیل «کارگروه بند ب ماده ۶ دانش‌بنیان»، اضافه کرد : اموال منقول و غیرمنقول ساختمان‌هایی که در وزارتخانه‌های استان وجود دارد، در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری قرار داده شود.
احمدی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان دارای ۲ طرح مهم در زمینه هوشمندسازی و آبیاری نوین برای دشت قزوین هستند که این طرح ها در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان مورد بررسی قرار می‌گیرند.
این مسوول تاکید کرد : بر اساس «بند ت ماده ۱۱ قانون جهش دانش‌بنیان» خواستار افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان هستیم که این مهم با کمک بخش خصوصی تسهیل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد : ۱۵ هکتار از پردیس فناوری آبیک در اختیار استان بود که مقرر شد، زیرساخت و واگذاری آن هرچه سریع‌تر صورت گیرد.
احمدی اضافه کر: توسعه این پردیس که بالغ بر ۷۰ هکتار است، نیاز به مصوبه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان و همان «کارگروه بند ب ماده ۶ دانش‌بنیان» دارد، چنانچه پردیس آبیک به بهره‌برداری برسد، شرکت‌های بزرگی را در آن مستقر می‌کنیم که نقش به‌سزایی در روند تولید دارند.
رییس پارک علم و فناوری قزوین افزود: چنانچه دستگاه‌ها با پارک علم و فناوری همکاری داشته باشند و هر دستگاهی که زمین یا ساختمان به این پارک واگذار کند، این تعهد را می‌دهیم که شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدات مرتبط با آن دستگاه داشته باشند.
وی یاد آور شد: یکی از ماموریت های اصلی پارک در راستای پشتیبانی از فعالیت شرکت های دانش بنیان، تامین و واگذاری زمین به شرکت های فناور است.

در ادامه این جلسه هر یک دستگاه‌های اجرایی نقطه نظرات خود را پیرامون برنامه های دانش بنیان ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha